Mohl by Red Bull požádat FIA o znovuotevření vyšetřování kolize z úvodu Velké ceny Velké Británie?
Proti časovým penalizacím se nelze odvolat. Teoreticky by mohla FIA obnovit vyšetřování pouze v případě, že někdo dodá relevantní nové informace. I tak je to ale jen hypotetická možnost.
Komentátor formule 1 Martin Brundle prozradil, že Red Bull má k dispozici údaje, které dokazují, že Lewis Hamilton vjel do zatáčky Copse v prvním kole rychleji než kdykoli jindy během Velké ceny Velké Británie.
Brundle ve svém sloupku pro Sky Sports uvedl, že byl Red Bull po závodě naštvaný – měl k tomu řadu důvodů. Verstappen skončil „potlučený“ v nemocnici, náskok v obou šampionátech je z velké části pryč. Stav pohonné jednotky je ve hvězdách. Vůz je vážně poškozený, což v době rozpočtového stropu a vývoje nového vozu není příjemné.
„Red Bull mi řekl, že existují data, která dokazují, že Lewis byl v Copse výrazně rychlejší než kdykoliv jindy. Lewis by podle nich zatáčku nezvládl, aniž by byl široký a měl nevyhnutelný kontakt s Maxem.“
„Pravděpodobně budou tyto údaje zveřejněny, a pokud Red Bull usoudí, že má nové důkazy, může se klidně odvolat k FIA ohledně vnímané míry zavinění a shovívavosti vůči Hamiltonovi.“
Brundle si myslí, že desetisekundová penalizace pro Hamiltona znamená, že stewardi viděli incident v poměru 70:30, přičemž vina byla na straně sedminásobného mistra světa. Domnívá se také, že kolize mezi Hamiltonem a Verstappenem byla nevyhnutelná.
„Při sledování Lewise v průběhu desetiletí je jasné, že není zásadně nečistým jezdcem, i když samozřejmě měl v poslední době několik střetnutí levé přední části vozu s pravou zadní části vozu Alexe Albona z Red Bullu.“
„Max je super agresivní a my ho za to máme rádi, ale Lewis se rozhodl, že bude této agresi čelit. Tento incident byl jen otázkou času.“
„Bohužel se to stalo v zatáčce Copse, která patří k nejrychlejším na světě. Za desítky let jsme tam viděli mnoho klíčových předjížděcích manévrů, které vždy vyžadovaly odvahu, zručnost a určité riziko.“
„Ale stejně jako v některých nejděsivějších zatáčkách, jako je Eau Rouge ve Spa nebo stará 130R v Suzuce, ani zde není předjíždění vyloučeno, jak Hamilton obratně předvedl o 50 kol později, když na stejném místě převzal vedení od Leclerca.“