Red Bull chtěl oznámit své rozhodnutí ohledně motorů pro rok 2019 až po Grand Prix Francie. Nakonec tak ale učinil o dost dříve.
„Ve skutečnosti jsme chtěli oznámit rozhodnutí po Francii, ale Renault dal ultimátum, které vypršelo v neděli,“ řekl Helmut Marko pro Auto Bild. „Neměli jsme na výběr.“
Marko věří, že se Red Bull rozhodl správně. „Nová aktualizace, která nemohla být v Kanadě v důsledku nešťastných okolností využita odpovídajícím způsobem, přispěla třemi desetinami na kolo. Dohoda s Hondou je pro nás velmi pozitivní v mnoha ohledech: sportovní, technické a ekonomické.“
Marko nechtěl být konkrétní, ale podle odhadů může Red Bull ušetřit minimálně 18 milionů eur ročně, které do teď platil Renaultu za pohonné jednotky.
Továrna Red Bullu se navíc nachází v Milton Keynes, kde sídlí také evropská továrna Hondy.
Red Bull s Hondou podepsal jen na dva roky. V roce 2021 tak bude mít volné ruce k případnému přechodu k novému výrobci.
Foto: Getty Images / Mark Thompson