Red Bull hodnotí první čtvrtinu sezony

Pojímá to svým tradičním způsobem.

Máme za sebou australsko-asijský úvod letošní sezony a cirkus formule 1 míří do Evropy. Stáj Red Bull často přináší osobitá tisková prohlášení. Podívejme se, jak hodnotí první čtyři závody.

Před sezonou

Nová pravidla přinášejí největší změny za poslední desetiletí. Hurá, máme zase slicky! Objevuje se KERS, (jezdcem) nastavitelné přední křídlo, zákaz testování během sezony, snižují se náklady. Honda je znovuzrozena jako Brawn GP. V sestavě Red Bullu jsou tři Sebové a jeden Mark, kteří mají dohromady sedm zdravých nohou. Red Bull i Toro Rosso disponují specifickým zadním zavěšením.

A FOTA? "FOTA, šmota," říká Bernie. Mezitím kralují zimním testům Rubens a Jenson, klíčovým slovem se stává DIFUZOR. Jezdci vypadají jako anorektici, aby mohli mít KERS. Sundejte si klobouky, blíží se rozpočtový strop 30 milionů a jezdci by mohli mít zlaté, stříbrné či bronzové medaile a nebo nic.

Austrálie

Míříme z Evropy šestnáct tisíc kilometrů do Melbourne, kde nás čeká start v nepopulární pozdně odpolední hodinu. Přicházejí protesty kvůli difuzorům. Vettel je třetí na roštu, vítězí populární Brawn, nováček Buemi řídí jako veterán a získává při svém debutu body. Super měkké pneumatiky jsou dobré na tři... zatáčky, boduje i Bourdais, tříkolový Vettel dostává pro Malajsii penalizaci deset míst na roštu. Trulli je penalizován za předjetí Lewise, na obzoru je však lež, Lewis se omlouvá, Ryan odchází, rýsuje se Paříž (zasedání Světové rady).

Malajsie

Z Melbourne do Kuala Lumpur je to 6360 kilometrů, Vettel se opět kvalifikuje jako třetí. Tropická bouře v Sepangu pozdě odpoledne překvapuje všechny okolo. Už za tmy jsou v páté nejkratší velké ceně historie uděleny jen poloviční body. Mark odjíždí s 1,5 bodem.

Cože? Žádný závod další víkend? Z Kuala Lumpur do Evropy 9751 kilometrů, někteří si dělají výlet do Paříže. Brawn, Williams a Toyota, jsou legální, dvoupatrové difuzory se rozšiřují, Newey zůstává doma a rýsuje. Svět je vzhůru nohama, McLaren a Ferrari na dně celkové klasifikace. Coulthard je rezervním jezdcem pro oba týmy Red Bullu, Brendon Hartley čeká na superlicenci.

GPDA říká Berniemu NE závodům se startem pozdě odpoledne, loučíme se s Dennisem.

Čína

V Číně vidíme všude okolo přechodné difuzory a Red Bull v čínských obchodech. Vettel zajel první pole position v historii týmu před Alonsem a Webberem, Renault obsazuje první tři místa na startu poprvé od roku 1996 (Hill, Villeneuve a Alesi při Velké ceně Portugalska - pozn. red.). Sebastian startuje za safety carem a jde za vítězstvím, Webber dovršil hisotrický double, aniž bychom použili KERS či dvoupatrové difuzory. Super Švýcar Seb urval osmé místo a další bod pro Toro Rosso.

Bahrajn

Z Šanghaje 6827 kilometrů do Bahrajnu. V poušti je sucho a předpovídá se písečná bouře. Vítáme Laudu s umělou kyčlí, Vettelovi telefonicky pogratuloval Bernie. Svět se přestal točit, zatímco McLaren měl večírky a Red Bull pódia. V osmatřicetistupňovém horku Toyota poprvé zaplnila první řadu, Button zaznamenal své nejlepší vítězství při souboji s druhým Vettelem, Mark jel ze zadních pozic skvěle.

Teď nás čeká start evropské sezony, Red Bull Racing je v poháru konstruktérů druhý a Scuderia Toro Rosso sedmá. Z Bahrajnu do Evropy je to 4000 kilometrů, příští zastávka Barcelona a pět měsíců bez dlouhé letecké přepravy.

Doporučujeme

Články odjinud