Red Bull hledá problém u čerpadla paliva. Standardizovaná část za odstoupením asi nebyla | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Red Bull hledá problém u čerpadla paliva. Standardizovaná část za odstoupením asi nebyla

Úřadující mistři světa za sebou nemají ideální vstup do sezóny. Mercedes nestačil na Red Bull a Ferrari, Max Verstappen první závod s číslem 1 nedokončil.

Pohonným jednotkám jezdců Red Bullu ke konci závodu došlo palivo. V nádrži ho byl dostatek. Problém nastal u palivových čerpadel. 

„Máme podezření, že u obou vozů jsou problémy s palivovým čerpadlem,“ řekl Halmut Marko. „Ale palivové čerpadlo nepochází od nás, my ho prostě musíme vzít. A nikdy předtím jsme tento problém neměli, je to zvláštní.“

Celý palivový systém se skládá z komponent, které vyrobil tým, dodavatel pohonných jednotek, ale také FIA určený dodavatel standardizované komponenty. V tomto případě jde o italskou firmu Magneti Marelli.

S palivovými čerpadly byly problémy už v testech – u Ferrari nebo Haasu. FIA proto týmům po kvalifikaci dovolila, aby čerpadla zkontrolovaly více než obvykle.

Podle Motorsport.com se však zatím zdá, že standardizovaná část nebyla příčinou problémů. Red Bull situaci dále prověřuje. Roli mohl hrát také výjezd safety caru, kdy vůz formule 1 funguje v jiných podmínkách (nižší teploty apod.).

Doporučujeme

Články odjinud