Red Bull chystá další novinky. Ostatní se zatím snaží vyladit balíky, které nasadili v poslední době.
Red Bull chystá podle Auto Motor und Sport (AMuS) další balík vylepšení, který hodlá nasadit už tento víkend v Silverstonu. Data z tunelu i simulátoru vypadají nadějně. Na druhou stranu novinky v Suzuce, Imole a Barceloně přinesly jen málo.
McLaren ztrácí na lídry šampionátu na trati jen málo, Mercedes a Ferrari pak asi dvě až tři desetiny. McLaren a Mercedes jsou jediné týmy, které letos zaznamenaly skutečně významné zlepšení. Ostatní občas naráží na problémy – dobrým příkladem jsou týmy RB, Aston Martin nebo i Ferrari.
RB nasadil balík ve Španělsku. Cílem bylo zlepšit vůz v rychlých zatáčkách. Aby toho dosáhli, obětovali i trochu komfortu v pomalých zatáčkách. Požadovaný efekt se však nedostavil. Místo toho byly vozy v zadní části nestabilní a nedokázaly být nadále vyvážené pro všechny typy zatáček.
„Všichni se snaží po malých krůčcích stále více snižovat světlou výšku, protože to je jediné místo, kde je ještě trochu přítlaku ukryto. To ale vede k větší nestabilitě a problémům s vyvážením vozu,“ vysvětluje pro AMuS šéf týmu Aston Martin Mike Krack.
Čím je balík větší, tím větší je někdy problém najít, v čem je zakopaný pes a proč balík nefunguje. Mercedes měl v tomto ohledu trochu štěstí. Nedokázal vyrobit všechny díly najednou, a tak nasazení balíku rozdělil.
Podle Stelly už od McLarenu žádný velký balík a zásadní skok, jako jsme viděli vloni a letos, očekávat nemůžeme. Potenciál je vyčerpaný. „Dostali jsme se do bodu, kdy je obtížné dělat pokroky. Se změnami je třeba zacházet velmi opatrně. Aerodynamika je tak složitá, že musíte mít velkou důvěru ve své nástroje, abyste si mohli dovolit udělat velký krok.“
Kromě Astonu Martin, který zažívá volný pád, ale alespoň prý ví, v čem je problém, se v poslední době trápí také Ferrari. Příčina není žádným veřejným tajemstvím. Jezdci si opakovaně stěžují na poskakování v rychlých zatáčkách. Nedochází k tomu v každé zatáčce. Většinou je potřeba nějaký spouštěč – nerovnost, obrubník apod.
Samotné poskakování nestojí vůz čas na kolo přímo (i když možná snižuje důvěru jezdce ve vůz). Následky jsou spíše nepřímé. Při poskakování dochází k většímu zatížení pneumatik, což pak jezdec zaplatí ztrátou přilnavosti v další části kola. V závodě to pak vyžaduje větší péči o pneumatiky.
Když už je řeč o pneumatikách. Ty jsou letos velmi citlivé a někdy to není jen o vlastnostech vozu a vyvážení, ale také o jízdním stylu. Spekuluje se, že je agresivní jízdní styl Lewise Hamiltona příčinou jeho problémů v kvalifikaci. V ní zatím prohrává s Georgem Russellem v poměru 9:2.