Red Bull chtěl, aby FIA strhla Mercedesu 162 bodů

Týden po uzavření kauzy testu Mercedesu a Pirelli vyšlo najevo, jaký trest požadoval konkurenční tým Red Bull Racing.
Red Bull chtěl, aby FIA strhla Mercedesu 162 bodů

Protest proti Mercedesu podaly týmy Red Bull a Ferrari, přičemž oba předložily své argumenty Mezinárodnímu tribunálu FIA v písemné podobě. Italové připravili osmistránkový dokument, Rakušané popsali o deset stránek víc.

Německý Auto Motor und Sport se dostal ke spisu Red Bullu a zjistil, že tým Christiana Hornera požadoval jako trest pro Mercedes odečtení 162 bodů v šampionátu týmů. To by stáj z Brackley poslalo do mínusu, protože doposud nasbírala jen 134 bodů.

Red Bull dokonce přesně popsal, jak k takovému číslu došel. Sečetl dvě výhody, které podle něj Mercedes získal. První vyplývá čistě z toho, že odjel 1000 kilometrů v testu s letošním vozem. Podle simulací Red Bullu to znamená díky vývoji v průměru o 1,4 bodu větší bodový zisk pro každé auto v každém závodě. A od barcelonského testu až do konce sezóny je 14 Grand Prix, takže 1,4 x 2 x 14 = 39,2 bodu.

Druhá výhoda vyplývá z toho, co se tým naučí během takového testu o pneumatikách a práci s nimi. Tu Red Bull vyčíslil na 4,4 bodu navíc za každý vůz a závod. 4,4 x 2 x 14 = 123,2 bodu.

Po sečetení těchto dvou čísel dospěl Red Bull k požadovanému trestu odečtení 162 bodů v šampionátu konstruktérů.

Stáj z Milton Keynes také předložila grafy, kterými se snažila dokázat, že v úvodu sezóny týmy nejvíce pokročí se spolehlivostí vozů, takže když Mercedes testoval po pátém závodě, hodně si pomohl i v tomto ohledu. Ross Brawn to odmítl s tím, že kdyby takové křivky byly platné, neměl by Red Bull tolik selhání alternátorů v druhé polovině loňské sezóny.

Obě strany také vedly spor o tom, kdo a kdy přišel na to, že se dají zadní pneumatiky záměrně zaměňovat pravá za levou, což může za jistých okolností být výhodné. Mercedes tvrdil, že o tomto triku věděl už dřív a že naopak Red Bull jej použil poprvé až v Montrealu.

Mercedes byl nakonec potrestán zákazem účasti v testu mladých jezdců a napomenutím.

Diskuze (26) Další článek: Lotus věří, že si Räikkönena může udržet
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.
20. března | V Hanoji začala stavba okruhu. První závod se má jet ve Vietnamu už za rok.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10