Red Bull chtěl, aby FIA strhla Mercedesu 162 bodů

Týden po uzavření kauzy testu Mercedesu a Pirelli vyšlo najevo, jaký trest požadoval konkurenční tým Red Bull Racing.
Red Bull chtěl, aby FIA strhla Mercedesu 162 bodů

Protest proti Mercedesu podaly týmy Red Bull a Ferrari, přičemž oba předložily své argumenty Mezinárodnímu tribunálu FIA v písemné podobě. Italové připravili osmistránkový dokument, Rakušané popsali o deset stránek víc.

Německý Auto Motor und Sport se dostal ke spisu Red Bullu a zjistil, že tým Christiana Hornera požadoval jako trest pro Mercedes odečtení 162 bodů v šampionátu týmů. To by stáj z Brackley poslalo do mínusu, protože doposud nasbírala jen 134 bodů.

Red Bull dokonce přesně popsal, jak k takovému číslu došel. Sečetl dvě výhody, které podle něj Mercedes získal. První vyplývá čistě z toho, že odjel 1000 kilometrů v testu s letošním vozem. Podle simulací Red Bullu to znamená díky vývoji v průměru o 1,4 bodu větší bodový zisk pro každé auto v každém závodě. A od barcelonského testu až do konce sezóny je 14 Grand Prix, takže 1,4 x 2 x 14 = 39,2 bodu.

Druhá výhoda vyplývá z toho, co se tým naučí během takového testu o pneumatikách a práci s nimi. Tu Red Bull vyčíslil na 4,4 bodu navíc za každý vůz a závod. 4,4 x 2 x 14 = 123,2 bodu.

Po sečetení těchto dvou čísel dospěl Red Bull k požadovanému trestu odečtení 162 bodů v šampionátu konstruktérů.

Stáj z Milton Keynes také předložila grafy, kterými se snažila dokázat, že v úvodu sezóny týmy nejvíce pokročí se spolehlivostí vozů, takže když Mercedes testoval po pátém závodě, hodně si pomohl i v tomto ohledu. Ross Brawn to odmítl s tím, že kdyby takové křivky byly platné, neměl by Red Bull tolik selhání alternátorů v druhé polovině loňské sezóny.

Obě strany také vedly spor o tom, kdo a kdy přišel na to, že se dají zadní pneumatiky záměrně zaměňovat pravá za levou, což může za jistých okolností být výhodné. Mercedes tvrdil, že o tomto triku věděl už dřív a že naopak Red Bull jej použil poprvé až v Montrealu.

Mercedes byl nakonec potrestán zákazem účasti v testu mladých jezdců a napomenutím.

Diskuze (26) Další článek: Lotus věří, že si Räikkönena může udržet
16:40 | Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí odkaz
15:04 | Závod šampionů bude v roce 2019 v Mexiku.
21. října | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
21. října | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.

GP Mexika 2018

Pátek 26. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 27. října 2018
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 28. října 2018
Závod 20.10