Red Bull chce v Austrálii bojovat o vítězství a z Verstappena udělat nejmladšího mistra světa

Red Bull je velmi optimistický, pokud jde o letošní sezónu. Po testech jeho optimismus neklesl, spíše naopak.
Red Bull chce v Austrálii bojovat o vítězství a z Verstappena udělat nejmladšího mistra světa

„Nový RB16 je takový, jaký jsme očekávali,“ řekl Helmut Marko pro RTL. 

„Sezónu jsme proto zahájili s dobrým pocitem a jsme o krok blíže k našemu cíli – učinit z Maxe Verstappena nejmladšího šampióna formule 1 v historii.“

Historické tabulky jsou v tomto ohledu velmi jednoduché. Nejmladším mistrem světa v historii je stále Sebastian Vettel, který měl v době konání Grand Prix Abú Dhabí 2010 věk 23 let a 134 dní.

Verstappenovi bude 23 let letos 30. září. Kromě něj by teoreticky i prakticky mohl rekord překonat ještě Charles Leclerc, který bude mít 23 o pár dní později – 16. října. Rovnice je tedy jednoduchá – pokud někdo z těchto dvou jezdců získá letos titul, Vettelův rekord překoná. Pokud nezíská, tak tuto šanci ztratí. 

Lando Norris bude mít na překonání Vettelova rekordu čas ještě v sezóně 2022.

Verstappen bagatelizuje hodiny během testů

Verstappen bagatelizuje hodiny během testů

„Testy klamou, protože nikdo neukazuje, co opravdu dělá, ale je jisté, že jsme mnohem lépe připraveni než v minulých sezónách. Myslím, že v Austrálii můžeme s Mercedesem bojovat o vítězství.“ 

Kromě výkonu vozu a motoru bude důležitá také spolehlivost. Marko věří, že to problém nebude.

„Udělali jsme 5 000 kilometrů na testovací stolici. Vloni to bylo 500 km, ale nejdůležitější je, že Honda učinila velký krok ve výkonu, takže doufáme, že budeme na úrovni Mercedesu a Ferrari, což by nám mělo pomoci v kvalifikaci.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Letošní mclaren má „zcela zjevné slabiny“, říká Norris

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)