Red Bull by zakázal kvalifikační "párty mód" motoru

Tým Red Bull vyzval Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), aby ve formuli 1 zakázala na motorech používání tzv. "párty módu". Piloti by tak museli do kvalifikace i závodu nastoupit se stejným nastavením motoru.
Red Bull by zakázal kvalifikační "párty mód" motoru

Ve třetí části kvalifikace na Velkou cenu Austrálie Lewis Hamilton z Mercedesu zajel o propastných šest desetin rychlejší kolo než druhý Kimi Räikkönen a zajistil si pole position. Pozornost se proto zaměřila na speciální módy motoru, které Mercedes používá na kola, ve kterých potřebuje být rychlý.

U Red Bullu však věří, že Mercedes byl v Austrálii nucen využít plný potenciál svého motoru.

„Byli nervózní kvůli Bottasově nehodě, a tak najednou nastavili plný výkon,“ řekl pro Autosport poradce Red Bullu Helmut Marko.

„Jak tomu říkáme, párty mód. Běžně ho nepotřebují, použili všechno a je zřejmé, že si s námi všemi teď hrají. Na začátku jsme to byli jen my, kdo si stěžoval, a bylo to 'Red Bull si neustále stěžuje'. Naštěstí, po kvalifikaci se ostatní probudili a teď se o tom hodně mluví. Je tu tolik relativně jednoduchých věcí k řešení, aby to bylo vyrovnanější.

Můžete říct, že byste měli závodit s módem, se kterým jste jeli kvalifikaci. To by bylo řešení. Mohli by to udělat pro další závod a pak se to v dalším závodě nestane.“

Šéf týmu Red Bull Christian Horner souhlasí, že ponechat po kvalifikaci stejné módy motoru by bylo dobrým řešením.

„Dalo by se říct, že přes víkend používáte stejné módy motoru,“ řekl Horner. „Max (Verstappen) zřejmě udělal drobnou chybu, měli bychom být potenciálně do půl sekundy.

To je něco, s čím byste měli počítat, že v momentu, kdy vyjedete do kvalifikace, se na vás vztahuje parc ferme. To je váš mód motoru pro kvalifikaci a závod. Je to na FIA, aby přišli na to, co s tím chtějí dělat.“

Renault: Cesta vede přes omezení spalování oleje

Podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula by bylo obtížné podobná omezení aplikovat. Podle něj by se měla pozornost soustředit spíše na další omezení spalování oleje.

„Mám zájem být v tomto v souladu s tím, co říká Dr. Marko, ale vzhledem k tomu, že znám všechny technické vlastnosti, si myslím, že by to bylo velmi obtížné udělat,“ řekl Abiteboul.

„Myslím, že prvním cílem bude omezit spotřebu oleje. Nyní je situace taková, že máme 0,6 l, náš motor ale spotřebovává méně než 0,1 l. Nevidím tedy důvod, proč v tomto nejdeme dále. Pro mě by to bylo jasné řešení.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (64) Další článek: Svatozář byla už v prvním závodě v Austrálii užitečná
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10