Red Bull ani v závodě nenašel přemožitele, získal double

U Red Bullu mají opět důvod k radosti. Vítězem se poměrně s přehledem stal Sebastian Vettel. Jediným, kdo se ho v závodě dokázal držet, byl Mark Webber.
Red Bull ani v závodě nenašel přemožitele, získal double

Suzuka Red Bullu zkrátka sedí. Sebastian Vettel zopakoval loňský suverénní výkon a dovedl Red Bull k doublu. Grand Prix Japonska nám dala další indicii toho, jak by to mohlo na konci sezony vypadat. Neděle konečně nebyla poznamenána nevlídným počasím (ba naopak, nad okruhem svítilo sluníčko a vzduch dosahoval teploty pro nás nepředstavitelné - 27 stupňů), a tak jsme mohli sledovat závodění při plné rychlosti. Odložená kvalifikace přitom příliš mnoho překvapení nepřinesla. Nejrychlejší byl tým Red Bull, přičemž k nezastavení byl Sebastian Vettel, který pole position potřeboval jako sůl. Nejblíže dvojici pilotů Red Bullu byl Lewis Hamilton. Toho ovšem postihla penalizace za výměnu převodovky, a tak druhou řadu okupoval Robert Kubica s Fernandem Alonsem.

Neuvěřitelná smůla postihla Lucase di Grassiho, který svůj monopost rozbil ještě před startem závodu. Hned po několika metrech po zhasnutí červených světel skončily naděje také pro Liuzziho, Petrova, Hülkenberga a Massu. Petrov se otřel o Hülkenbergův Williams a Massa se v první zatáčce střetl s Toniem Liuzzim. Na trať musel hned v prvním kole safety car. Ještě před tím dokázal předjet Robert Kubica Marka Webbera. Do boxů zajel z přední části pole Nico Rosberg. Velká smůla postihla ještě za zpomalovacím vozem Roberta Kubicu, který odstoupil kvůli technickým problémům. Cíl tak neviděl ani jeden z vozů Renaultu.

Safety car zpět do boxů zajel na konci šestého ze třiapadesáti kol. Vettel nenechal nic náhodě a poměrně pohodlně si udržel své vedení. Pořadí se v té době ustálilo v podobě Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton. K soubojům docházelo spíše ve střední části pole, před domácími diváky o sobě chtěl dát vědět hlavně Kamuj Kobajaši.

Výměnu pneumatik na špici pole zahájil Lewis Hamilton ve třiadvacátém kole. Vše proběhlo v pořádku, stejně tak jako v případě Vettela a Alonsa o několik momentů později. Trochu podle očekávání na trati déle vydržel Jenson Button, známý svou šetrností k pneumatikám. Ten měl na startu nasazenou tu tvrdší z obou suchých směsí. Krásný souboj spolu sváděli oba piloti Mercedesu. Button k mechanikům konečně zavítal až v kole číslo 38. Jak se ukázalo, tato strategie se mu příliš nevyplatila. Na trať se vrátil až za svým týmovým kolegou z McLarenu, Lewisem Hamiltonem.

Ukázalo se ale, že Hamilton měl opět potíže s převodovkou a svá kola v závěru závodu začal zajíždět o poznání pomaleji. Rosberg neustál tlak ze strany Schumachera a poslal svůj vůz do bariéry z pneumatik. Na japonské hegemonii Red Bullu to ovšem nic nezměnilo. S přehledem zvítězil Vettel (jehož přilba byla oděna v japonských barvách) před Webberem (pro kterého byl dnešní výsledek takřka ideálním) a Alonsem. Zbytek bodovaných pozic si rozdělili Button, Hamilton, Schumacher, Kobajaši, Heidfeld, Barrichello a Buemi.

Vedení v šampionátu si upevnil Mark Webber. Má na kontě 220 bodů. Shodně o 14 bodů méně mají Alonso s Vettelem. Hamilton jich zatím dokázal nasbírat 192, Button 189. V Poháru konstruktérů je situace jasnější, vede Red Bull před McLarenem a Ferrari. Po závodě bylo rozhodnuto o vině Vitalije Petrova v incidentu s Nicem Hülkenbergem. V Koreji tak bude ruský pilot startovat posunutý o pět pozic dozadu. Kolize Massy s Liuzzim zůstala bez trestu.

FOTOGALERIE

P. Jezdec Tým Ztráta
1 Sebastian Vettel RBR-Renault vítěz
2 Mark Webber RBR-Renault +0.9
3 Fernando Alonso Ferrari +2.7
4 Jenson Button McLaren-Mercedes +13.5
5 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +39.5
6 Michael Schumacher Mercedes GP +59.9
7 Kamuj Kobajaši BMW Sauber-Ferrari +64.0
8 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari +69.6
9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth +70.8
10 Sebastien Buemi STR-Ferrari +72.8
11 Jaime Alguersuari STR-Ferrari +1 kolo
12 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth +1 kolo
13 Jarno Trulli Lotus-Cosworth +2 kola
14 Timo Glock Virgin-Cosworth +2 kola
15 Bruno Senna HRT-Cosworth +2 kola
16 Sakon Jamamoto HRT-Cosworth +3 kola
17 Nico Rosberg Mercedes GP +6 kol
- Adrian Sutil Force India-Mercedes +9 kol
- Robert Kubica Renault +51 kol
- Nico Hulkenberg Williams-Cosworth +52 kol
- Felipe Massa Ferrari +52 kol
- Vitaly Petrov Renault +52 kol
- Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes +52 kol
- Lucas di Grassi Virgin-Cosworth +52 kol

 

 

P. Jezdec Tým Ztráta
1 Sebastian Vettel RBR-Renault vítěz
2 Mark Webber RBR-Renault +0.9
3 Fernando Alonso Ferrari +2.7
4 Jenson Button McLaren-Mercedes +13.5
5 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +39.5
6 Michael Schumacher Mercedes GP +59.9
7 Kamuj Kobajaši BMW Sauber-Ferrari +64.0
8 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari +69.6
9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth +70.8
10 Sebastien Buemi STR-Ferrari +72.8
11 Jaime Alguersuari STR-Ferrari +1 kolo
12 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth +1 kolo
13 Jarno Trulli Lotus-Cosworth +2 kola
14 Timo Glock Virgin-Cosworth +2 kola
15 Bruno Senna HRT-Cosworth +2 kola
16 Sakon Jamamoto HRT-Cosworth +3 kola
17 Nico Rosberg Mercedes GP +6 kol
- Adrian Sutil Force India-Mercedes +9 kol
- Robert Kubica Renault +51 kol
- Nico Hulkenberg Williams-Cosworth +52 kol
- Felipe Massa Ferrari +52 kol
- Vitaly Petrov Renault +52 kol
- Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes +52 kol
- Lucas di Grassi Virgin-Cosworth +52 kol
Diskuze (466) Další článek: Hamilton navzdory protestu Williamsu další penalizaci nedostal
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018