Red Bull a Renault měly o deset procent vyšší spotřebu, kvůli difuzoru

Red Bull a Renault měly o deset procent vyšší spotřebu, kvůli difuzoru

Nižší spotřeba motoru Renault umožnila partnerským týmům francouzského výrobce využít více výfukových plynů pro difuzory.

Motor Renault RS27, jenž pohání vozy týmů Red Bull Racing, Renault a Lotus, má sice o trochu nižší výkon než nejlepší agregáty startovního pole, ale také o něco nižší spotřebu. V Austrálii využily tuto jeho vlastnost vozy RB7, R31 a T128.

Difuzory vozů jsou koncipované tak, aby využívaly výfukové plyny pro generování většího přítlaku. Čím víc vzduchu do nich výfuky foukají, tím lépe. Motory proto mají speciální režimy, které zásobují difuzory podle potřeby, i když jezdec nemá plynový pedál na podlaze. To se ale pochopitelně projevuje vyšší spotřebou paliva. A více paliva znamená těžší vůz a pomalejší časy.

Inženýři Red Bullu, Renaultu a Lotusu si v Albert Parku spočítali, že se jim vyplatí motor trochu víc živit palivem, zvýšený přítlak totiž svým ziskem převýšil negativní dopady vyšší hmotnosti vozu. A povolit motoru uzdu si mohli dovolit díky nižší základní spotřebě francouzského agregátu. "Jelikož je spotřeba motoru RS27 velmi dobrá, týmy vybavené motorem Renault mohly během GP Austrálie spálit o 10 procent více paliva, než je běžné, aniž by jim došlo. Difuzorům se tak dostávalo většího toku vzduchu," stojí ve zprávě Renaultu Sport F1.

Doporučujeme

Články odjinud