Od Vánoc se řešila zajímavá kauza a existovala dokonce možnost, že některé týmy budou v Austrálii vyšetřovány.
Podle Autosportu Red Bullu a Mercedes upravili své systémy zavěšení.
Celou kauzu odstartoval dopis Ferrari s dotazem na legálnost Scuderii popsaného systému zavěšení. FIA nakonec vydala doporučující směrnici, ale skutečně vážná by situace byla až v případě, že by někdo v Austrálii podal podnět. Poté by sportovní komisaři nechali konkrétní týmy prověřit.
„Není dovoleno mít systém zavěšení, který ovlivňuje aerodynamický výkon auta jinak než náhodným způsobem,“ uvedl Charlie Whiting v Melbourne.
„Chtěli jsme zjistit, zda je zavěšení obecně skutečně zavěšením nebo slouží hlavně k ovlivnění aerodynamického výkonu auta. To je změna. V tomto roce se na to soustředíme mnohem více.“
Podle Autosportu Mercedes svůj systém vloni nepoužíval ve všech závodech, takže v této oblasti zřejmě neležel klíč k jeho výkonnostní nadvládě.
„Marcin (Budkowski) a Jo (Bauer) udělali v Barceloně hodně práce. Prošli všechny systémy a to, co jsme dosud viděli v Austrálii, bylo to, co jsme očekávali.“
Foto: GettyI Images / Dan Istitene