Red Bull a Mercedes jsou odměňováni za špatnou práci, říká Force India

Představitelé Force Indie si znovu postěžovali na změny pneumatik, považují je za výsledek lobbingu Red Bullu a Mercedesu.
Red Bull a Mercedes jsou odměňováni za špatnou práci, říká Force India

Pneumatiky se letos změnily kvůli problémům, které nastaly během Grand Prix Velké Británie. Pirelli nově zkombinovalo loňskou konstrukci s letošními směsmi, aby pneumatiky neselhávaly za jízdy.

Podle Force Indie ale tato kauza vznikla tak, že většina ostatních týmů neuměla s pneumatikami pracovat a hnala je do extrémů, které nebyly bezpečné na všech vozech.

"Ferrari a my jsme mohli jezdit s pneumatikami 2013 s extrémním odklonem kol a tlakem vzduchu, aniž by pneumatiky trpěly," řekl technický ředitel indické stáje Andy Green pro Auto Motor und Sport.

"Ostatní to dělat nemohli. Red Bull a Mercedes odvedly opravdu dobrou práci při lobbingu. To není spravedlivé. Měly stejnou příležitost jako my postavit auto pro pneumatiky 2013. Jestli to nedokázaly, je to jejich problém. Teď jsou za to dokonce odměňováni."

Nové pneumatiky, které Pirelli nasazuje od Maďarska, mají tužší konstrukci a méně pruží. Vozy proto můžou být více nakloněné na přední osu, což je koncept, který v aerodynamice využívá hlavně Red Bull.

"Nám to způsobilo přetáčivost v rychlých zatáčkách," vysvětloval Green. "Cela aerodynamika vzadu byla rozhozena kvůli méně se deformujícím pneumatikám."

Na rozdíl třeba od McLarenu ale nemá Force India takový rozpočet, aby svůj vůz výrazně upravila pro potřeby nových pneumatik, a proto si ve zbytku sezóny hraje už jen s nastavením světlé výšky a zavěšení, což je nedostačující.

Diskuze (72) Další článek: Lotus: Výběr jezdce záleží na strategickém pojetí příští sezóny
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10