Red Bull a Lotus protest proti Mercedesu nepodaly, ale diskuze pokračují

F-průduch Mercedesu zůstal po Grand Prix Austrálie tématem rozhovorů. Soupeři německé stáje by je chtěli uzavřít tento týden.
Red Bull a Lotus protest proti Mercedesu nepodaly, ale diskuze pokračují

Když se v Melbourne potvrdilo, že Mercedes W03 jezdí s F-průduchem na zadním křídle, s nespokojenými ohlasy se ozvaly týmy Red Bull Racing a Lotus. Oba se totiž domnívají, že je systém Mercedesu nelegální. Rozhodly se ale, že australskému víkendu nechají klidný průběh a oficiální protest nepodají.

"Pořád diskutujeme s Charliem (Whitingem - technický delegát FIA)," řekl šéf Lotusu Eric Boullier pro Autosport. "Tady jsme samozřejmě nechtěli nic dělat, ale chceme tomu dobře porozumět. Bylo by chybou, kdybychom tady zpochybnili výsledek závodu (protestem), takže v plánu máme počkat do dalšího týdne. Uvidíme, jak to dopadne."

F-průduch Mercedesu funguje zcela pasivně díky DRS. Jakmile jezdec aktivuje DRS, sklopí se horní díl zadního křídla a otevře sání průduchu v bočnicích křídla. O tom, kde je nasátý vzduch využíván, se pořád spekuluje, ale většina teorií se teď přiklání k tomu, že je veden do předního křídla a vypouštěn v jeho spodní části. To v konečném důsledku navyšuje maximální rychlost vozu.

"Myslím, že tu je několik různých interpretací zadního křídla Mercedesu," komentoval šéf Red Bullu Racing Christian Horner. "S Charliem jsme o tom diskutovali a rozhodli jsme se tento víkend neprotestovat. Některé jiné týmy to rozladilo možná trochu víc než nás, ale je to něco, v čem jen chceme mít jasno, protože se dá argumentovat, že je to částečně ovládáno jezdcem."

"Jezdec zmáčkne tlačítko a odkryje tím otvor, takže je to aktivováno jezdcem, což by bylo v rozporu s pravidly. Myslím, že se o tom bude v průběhu následujících dní hodně diskutovat."

"Je to šikovný systém a za to před nimi smekáme, ale pro nás je nejdůležitější, jestli je v pořádku. U těchto systémů je frustrující, že určitě bude příští rok zakázaný, ale do té doby se všichni budeme za tím honit. A to bude nevyhnutelně stát peníze. Je to věc, kterou by se přední týmy asi zabývaly, ale možná je to moc drahé pro ty menší."

Další článek: V Austrálii unikla Concordská dohoda, která zvýhodňuje Ferrari a Red Bull