Ve hře o vítězství v závodě jsou dnes čtyři týmy. A nebojuje se jen na trati. Red Bull a Ferrari se obrátily na FIA s dotazem ohledně flexibility křídel svých soupeřů.
Flexibilita křídel (předních i zadních) je tématem už roky. FIA ohebnost křídel testuje v garáži pomoci závaží a zatím je vše v pořádku.
Letos se ale téma ohebnosti předních křídel opět vrátilo, a tak FIA nasadila ve Spa na vozy kamery a kontrolní terčíky, aby situaci zhodnotila. Mělo jít spíše o „sběr informací“.
Konečným cílem je zjistit, zda současné zátěžové testy používané ke kontrole ohebnosti křídel vyhovují svému účelu.
FIA několikrát uvedla, že nemá zájem provádět v této sezóně žádné změny pravidel, a pokud bude mít pocit, že je třeba reagovat, tak nejdříve od začátku roku 2025.
Záběry z Monzy ukázaly, že se například přední křídlo McLarenu ohýbá. Vidět je to například i na videu z nejrychlejšího kola Landa Norrise v kvalifikaci (viz třeba účet F1 na síti X). Křídlo samozřejmě není dokonalé tuhé, takže je otázkou, zda jsou ohyby křídla v pořádku, nebo ne.
Podle Motorsport.com se Ferrari a Red Bull obrátily na FIA kvůli předním křídlům McLarenu a Mercedesu.
Oba týmy z předchozích jednání vědí, že FIA je se současnými vozy spokojena, takže chtějí od technického šéfa FIA Nikolase Tombazise získat lepší představu o tom, co přesně je a není povoleno, aby mohli tuto oblast v případě potřeby lépe využít.
„Přední křídla McLarenu a Mercedesu musí být prozkoumána,“ řekl Helmut Marko pro ORF.
„Je to diskuse, kterou nechci vést s vámi, povedu ji s Tombazisem. Ale musíme respektovat rozhodnutí FIA. Budeme o tom znovu diskutovat... Musíme to řešit interně s FIA,“ řekl Frédéric Vasseur na dotaz, zda je v tomto ohledu na stejné lodi s Red Bullem.