Recept na předjíždění: DRS kdekoliv na trati, úpravy obou křídel

Recept na předjíždění: DRS kdekoliv na trati, úpravy obou křídel

V Bahrajnu se odehraje a odehrává mnoho klíčových setkání. Zítra se týmy dozví, co si pro ně pro rok 2021 připravili lidé z Liberty Media. Řeší se ale i aktuálnější věci.

Jak informuje Auto Motor und Sport, ve čtvrtek došlo ke schválení některých pravidel pro rok 2019. Změny musí samozřejmě projít dalším procesem a to včetně Světové rady motorsportu, ale to by měly být už jen formality.

Příští rok dojde k úpravě minimální hmotnosti. Rozdělí se hmotnost vozu a jezdce. V případě jezdce bude hmotnost (i se sedačkou) 80 kg. Lehčí jezdci budou muset rozdíl dorovnat závažím. Celková minimální hmotnost bude i nadále 733 kg.

Mělo by také dojít také k menším změnám v oblasti technických pravidel – dochází například ke snížení výšky výfuků, které navíc nesmí mířit nahoru. FIA chce zabránit, aby týmy foukaly výfukové plyny na zadní křídlo kvůli zvýšení přítlaku. Měnit se naopak nebudou žraločí ploutve, které zůstanou takové, jaké jsou nyní.

FIA si chce také posvítit na testy úchytů nosu a to v reakci na loňský start GP Singapuru, kde po kolizi přišly ferrari o nosy více než snadno. 

Změny se také dotknou deflektorů, které budou níže a začínat více vpředu. 

Jak zlepšit předjíždění?

V sobotu se sejdou zástupci FIA, Liberty a techničtí šéfové týmů, aby řešili jeden z klíčových problémů současné formule 1 – obtížné předjíždění. 

Zejména kvůli aerodynamice je pro jezdce těžké následovat jiný vůz. Podle Auto Motor und Sport by se mohly změny týkat předního a zadního křídla.

U zadního křídla by došlo ke zvětšení klapky. Efekt DRS by měl být větší – dnes po aktivaci DRS jezdec zrychlí o přibližně 20 km/h. Nově to má být o 5 km/h více. Návrh také mluví o možnosti, že by jezdec mohl DRS aktivovat kdekoliv na trati.

Druhá změna se má týkat předního křídla, které by mělo být jednodušší. Diskutuje se o omezeních a dokonce o zrušení kaskádových prvků. 

Všechny změny by platily od roku 2019 a je potřeba je schválit do konce dubna. Poté je možné měnit pravidla pro další sezónu jen jednomyslným hlasováním, což je v F1 prakticky nemožné.  

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud