RB6 aktivní zavěšení kol nemá, opakuje Christian Horner

Red Bull v Malajsii znovu odmítl, že by jeho vůz disponoval systémem aktivního zavěšení, které by měnilo světlou výšku vozu. Dokonce je připravený proti takovému systému protestovat, pokud ho někdo nasadí.

Soupeřům Red Bullu stále neleze do hlavy, jak může být RB6 posazený v kvalifikaci tak nízko a po dotankování plné nádrže paliva být na startu závodu stále bezpečně vysoko. McLaren dokonce naznačil, že tajemství Red Bullu odhalil a připravuje jeho nasazení pro Čínu.

Šéf Red Bullu Racing Christian Horner však varoval, ať se nikdo nepokouší hledat cestu prostřednictvím aktivního zavěšení, které by světlou výšku měnilo automaticky. "Je to prosté, my ho nemáme," řekl. "Pokud ho McLaren bude mít v Číně, podáme proti nim protest, protože je to teoreticky nelegální záležitost. FIA si náš vůz dobře prohlédla v sobotu večer a je s ním spokojená. Budou mít potíže něco najít, prostě protože tam nic není."

Ostatní týmy ale začaly vynakládat nemalé prostředky, aby odhalily, v čem spočívá výhoda Red Bullu. FIA se obává, že by mohl začít nový závod v utrácení, tentokrát v oblasti komplexních systémů zavěšení. Proto zvažuje, že by povolila jednu úpravu nastavení světlé výšky mezi kvalifikací a závodem.

"Já bych to podpořil, protože by nám to pravděpodobně ušetřilo peníze," dodal Horner.

Pokud ovšem RB6 dokáže udržovat světlou výšku nezávisle na zatížení, těží z toho nejen v kvalifikaci, ale i v průběhu závodu s ubývajícím množstvím paliva.

Doporučujeme

Články odjinud