Brazilský pilot kvůli problémům se sponzory na začátku roku přišel o zdánlivě jistou sedačku u týmu Marussia. Do konce léta chce dál obhlížet situaci.
Luis Razia je vicemistrem loňské sezony GP2. Už už to vypadalo, že bude mezi novými jezdce formule 1, na poslední chvíli se ale ukázalo, že jeho finanční partneři Marussii nedodají požadovanou částku, a tak z angažmá čtyřiadvacetiletého pilota sešlo a jeho místo zaujal stejně starý Jules Bianchi. O své pocity se podělil v rozhovoru pro Sky Sports.
"Formule 1 dnes? To jsou v první řadě peníze a až v té druhé talent. Bohužel v současnosti peníze nemám, a tak by můj případný návrat byl obtížný. Na začátku roku jsme měli jisté problémy, které pro mě znamenaly konec. Dodnes to řešíme. Od týmu Bhai Tech Racing jsem dostal nabídku závodit v sérii GT Open. Je to dobrá zkušenost. Příští závod bude v září ve Spa a vypadá to dobře," řekl Razia.
Návrat do GP2 v případě, že vstup do královny motorsportu nevyjde, Razia odmítá. Raději zvolí jiné závodní série.
"Budeme se snažit hledat místo ve formuli 1 do konce srpna nebo do září. Pokud se nám nepoštěstí sehnat sponzory, budu se věnovat závodům sportovních vozů, různá gétéčka, Le Mans a podobné věci. Poté, co jsem celý život musel za sedačky platit, je osvěžující mít možnost shánět si zaměstnání profesionálním způsobem. Přesto, pokud nám to v srpnu a září vyjde, ještě to do F1 zkusím, ale v dnešní době se nějakých 10 milionů liber opravdu nehledá snadno. Je to komplikované.
I kdybych mohl v GP2 jezdit zadarmo, nelákalo by mě to. Loni se mi podařilo odvést dobrou práci, a tak není důvod se vracet a zase něco dokazovat. Logickým krokem by pro mě byl postup z GP2 do formule 1, ale to nyní nejde, a tak se poohlížím i po jiných alternativách. Kdyby se naskytla šance, byla by dobrá třeba i série IndyCar. Všechno je to ale o štěstí a o příležitostech. Pokud nějakou dostanu, jistě se jí chopím," doplnil rodák z Barreias.
V rámci závodního víkendu formule 1 se Razia v kokpitu ocitl pouze jednou, a to ve volném tréninku na Velkou cenu Číny 2011. Tehdy byl testovacím pilotem stáje Team Lotus (dnes Caterham).