Rána pod pás pro fanoušky

Fernando nebo Sebastian se mnou nejspíš nebudou souhlasit, ale Lewisova porouchaná převodovka je špatnou zprávou pro příznivce formule 1.
Rána pod pás pro fanoušky

Pokud se nestane něco nepředvídatelného, máme mezi kandidáty o titul o jednoho pilota méně. Hamiltonova ztráta se teď rovná dvěma vítězstvím. Nechápejte mě špatně, v mnoha směrech doufám, že Fernando Alonso titul získá, bylo by to naprosto zasloužené a spektakulární a jen by si tím upevnil svou pozici mezi velikány formule 1. Jen si přeji, abychom viděli napínavou bitvu až do konce, a to mezi několika jezdci.

Co nás může škodolibě těšit je to, že Fernando na stupních vítězů vypadal poněkud zkroušeně. Možná za to může i fakt, že před dvěma lety měl šest závodů před koncem na Vettela náskok ještě o dva body větší, a přesto mu Vettel titul vyfoukl. Existuje tu ovšem zásadní rozdíl. Red Bull měl tehdy mnohem dominantnější vůz, kdežto dnes to vypadá, že o kousíček vpředu je McLaren. Čekají nás tři páry po sobě těsně jdoucích závodů. Některé z nich bývají často ovlivněny deštěm a Austin je velkou neznámou. Může se snadno stát, že se vývoj šampionátu zcela zvrhne. Pokud Vettel započne sérii vítězství, či snad stále ještě Hamilton, bude muset Alonso v každém závodě produkovat pódiová umístění. K tomu, aby to nebyl nemožný úkol, potřebuje rychlejší auto.

Snad nejvíce mě ohromilo kolo, díky kterému Lewis Hamilton vyhrál kvalifikaci. Po vyjetí z boxů opatrně zahřál pneumatiky a v měřeném kole nenechal vůz ani jednou sklouznout a ani jednou se mu neprotočila zadní kola. Bylo to krásně vyrovnané a zároveň rychlé kolo. Lewis ke svému někdy extravagantnímu jezdeckému stylu přidal preciznost a kontrolu a jak je vidět, vyplácí se to. Parádní výkony v sobotu předvedli Pastor Maldonado a Paul di Resta. Do Pastora všichni pro některé jeho blázniviny rýpou, ale i přes nepovedený start byl v Singapuru výborný. Zasloužil si rozhodně víc. Od báječného vítězství v Barceloně je pořád bez bodů. Jenson Button zažil fajn víkend. Jeho vyspělost mu pomohla si závod hezky rozfázovat a neplést se do cesty ostatním. Nikdy mě nepřestává udivovat, s jakým klidem stojí na roštu. Ten chlap je prostě nad věcí.

Myslím, že mnoho pilotů formule 1 se inspiruje desperády z GP2. Tamní mladé muže od formule 1 dělí jen vstupní turniket a ostnatý drát. Do svého kariérního růstu investovali srdce, duši i mnoho něčích peněz a zoufale se snaží udělat ten poslední krok. Každý čtvereční centimetr na trati a někdy i mimo ni považují za místo vhodné k předjíždění. Zdá se, jako by je kluci z formule 1 nyní chtěli napodobit. Moc jsem si užil akci na Andersonově mostě a v nájezdu do levotočivé zatáčky číslo 13.

Pneumatiky Pirelli a DRS jezdce také povzbuzovaly k předjíždění. Tužší podvozek rovněž pomáhal. Ovšem přítlačná křídla jsou stále stejně křehká a v kontaktu s pneumatikami také neobyčejně ostrá, což nezřídka vyvrcholí defektem. Stewardi byli vůči Markovi Webberovi za jeho předjetí Kobajašiho pěkně tvrdí. Přišel tak o pracně vybojovaný bod. Je to ale jediný způsob, jak situaci ohlídat. Jen doufám, že komisaři umějí být ve svém rozhodování konzistentní.

Již třetí odsun o deset míst na startu příštího závodu za naboření jiného vozu je pro Michaela Schumachera jistě potupou. Všichni jsme si mysleli, že ho Jean-Eric Vergne spíš zaškrtí, než obejme. Nejstarší pilot vymazal z trati najmladšího, náraz to byl vskutku velký. Pokud Mercedes neuloví Hamiltona, bude muset přemýšlet, co s Michaelem dál. Zároveň si nemůže dovolit, aby mu unikly takové ryby, jakými jsou di Resta, Pérez nebo Hülkenberg.

Myslím, že v budoucnu uvidíme více nočních závodů z Blízkého Východu a Asie. Celému spektáklu to připraví skvělou atmosféru. Je ale pravda, že máloco nahradí velkoměstské panorama Singapuru. Bylo ale zajímavé sledovat závod GP2, který se jel za zářivého slunečního svitu. Typické pihy na kráse vlastní všem městským okruhům tak byly dobře viditelné. Je skvělé, že Singapur prodloužil smlouvu o dalších pět let, ačkoliv nechápu, jak Bernie Ecclestone dokáže žonglovat tolika velkými míčky najednou. V současnosti vyjednává několik velkých smluv. A přitom se mi nikdy nestalo, že by mi po prozvonění do večera nezavolal zpět. Má stále neuvěřitelně bystrou mysl a řekl bych, že s přibývajícími léty místo měknutí naopak nabírá na drsnosti. 

Připravme se na posledních šest závodů rozesetých po celém světě. Vettel byl před svým druhým singapurským vítězstvím v řadě jako v tranzu. Alonsa čekají náročné týdny.

Další článek: New Jersey nemá na závod smlouvu, osud druhé americké GP je nejistý

16:30 | Mrkněte na závod z Zandvoortu. Petr Ptáček odstartuje ze třetího místa.. odkaz
15:39 | Připomeňme, že Hamilton, Latifi, Grosjean a Magnussen jsou vyšetřováni, že se ve druhé zatáčce nevrátili řádně na trať.
10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
25. září | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace Hamilton (1:31.304)
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10