Kimi Räikkönen musel odstoupit z Velké ceny Austrálie kvůli problémů s motorem. Jeho pohonná jednotka ale utrpěla spíše menší škody.
Räikkönen odstoupil kvůli problému s turbem, který byl docela spektakulární – z airboxu Ferrari vyšlehly plameny.
Ferrari už v Austrálii zjistilo, že by škody na pohonné jednotce nemusely být velké. Definitivní odpověď přinesla až podrobnější analýza v továrně.
Räikkönen přišel o turbo, ale spalovací motor i MGU-K zůstaly bez poškození a mohou být znovu nasazeny v Bahrajnu nebo kdykoliv později.
Podle španělských médií nepřišel při nehodě o motor ani Fernando Alonso. Honda ale uvedla, že Španěl v Bahrajnu nasadí novou pohonnou jednotku a zatím je příliš brzy na to říct, zda bude možné z té „australské“ ještě něco použít.
Jezdci mají letos k dispozici o jednu pohonnou jednotku navíc – tedy pět na sezónu, neboť počet závodů letos překročil hranici 20. Vzhledem k tomu, že toto číslo platilo při víkendu v Austrálii, budou moci jezdci v souladu s pravidl využít pět jednotek i v případě, že by některý ze závodů ještě vypadnul.
Foto: Getty Images / Clive Mason