Räikkönenova smlouva má výsledkovou klauzuli

Kimi Räikkönen podepsal s Lotusem dvouletou smlouvu, ale pokud bude letošní sezóna špatná, dostane možnost odejít dřív.
Räikkönenova smlouva má výsledkovou klauzuli

Když se špičkový jezdec upíše týmu, který papírově nepatří mezi ty nejlepší, bývá zvykem, že se ve smlouvě objeví pojistka v podobě výsledkové klauzule. Jinak tomu není ani v případě Räikkönena a Lotusu.

Podle Autosportu bude moci Fin tým opustit už na konci letošní sezóny, pokud v poháru jezdců skončí na horším než osmém místě. Sám Räikkönen říká, že svůj návrat nesvázal s vítězstvími.

"Poslední ferrari, které jsem řídil, nebylo vždy vpředu a přesto jsem měl pár dobrých závodů," připomněl. "Nevzdám to, pokud budu třeba osmý. Dokud budu vědět, že tomu dávám 100 procent, budu s jezděním spokojený. Pokud to nebude stačit (na vítězství), nevadí."

"Samozřejmě chcete vyhrát šampionát, ale můj život se tím nezmění. Spíš to mění pohled ostatních lidí na vás. Já budu spokojený, když něco dokážu. Pokud budu moci v budoucnu vyhrát víc závodů, bude to dobrá věc, ale není to něco, co bych si dal jako podmínku. Pokud se to nestane, budiž."

Räikkönen je přesvědčený, že by ho slabší vůz nemohl ani demotivovat. Do formule 1 se vrátil především proto, aby si zazávodil. Ostatní ho nezajímá. "Asi za to chcete dostat nějaké peníze, ale nedělám to pro ně. Hlavní je závodění," řekl. "Pořád se hovoří o motivaci, ale lidé, kteří o ní píší, mě ani neznají. Pořád se řeší kraviny a mně je jedno, jestli to chtějí psát. Co s tím můžu dělat?"

"Přestal bych jezdit, kdybych měl pocit, že nemám motivaci. Když je auto na ho*no, problémem není motivace. Prostě jezdíte na maximum a nemáte dobré výsledky. Není to vždy chyba jezdce, ale je jednodušší obvinit toho, kdo sedí ve voze. Já si myslím, že jsem odjel jednu ze svých nejlepších sezón (v roce 2009), takže jsem byl spokojený. Ať už se stalo cokoliv, je mi to jedno. Taková je formule 1. Ale s motivací jsem problémy nikdy neměl."

S čím ale Räikkönen vždy problémy měl, je velké množství doprovodných aktivit, především těch marketingových, které k formuli 1 patří. Říká ale, že je připraven na další dávku.

"Nemyslím, že by se formule 1 nějak hodně změnila," hodnotil. "Rád závodím, a proto jsem přišel do formule 1. Všechno ostatní jsou věci, které k F1 patří, ale nejsou to hlavní. Teď už se tolik netestuje, ale když trávíte hodně dní za sebou na některých místech, není to ta nejzábavnější věc."

"Je příjemné dělat jiné věci (minulé dva roky mimo F1), ale nemyslím, že to něco změní. Bylo příjemné být mimo po celou tu dobu a teď asi dokážu znovu zvládat ty kraviny."

Další článek: V Barceloně si zajezdí také Bottas a Pic

0:37 | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00