Räikkönenova smlouva má výsledkovou klauzuli

Kimi Räikkönen podepsal s Lotusem dvouletou smlouvu, ale pokud bude letošní sezóna špatná, dostane možnost odejít dřív.
Räikkönenova smlouva má výsledkovou klauzuli

Když se špičkový jezdec upíše týmu, který papírově nepatří mezi ty nejlepší, bývá zvykem, že se ve smlouvě objeví pojistka v podobě výsledkové klauzule. Jinak tomu není ani v případě Räikkönena a Lotusu.

Podle Autosportu bude moci Fin tým opustit už na konci letošní sezóny, pokud v poháru jezdců skončí na horším než osmém místě. Sám Räikkönen říká, že svůj návrat nesvázal s vítězstvími.

"Poslední ferrari, které jsem řídil, nebylo vždy vpředu a přesto jsem měl pár dobrých závodů," připomněl. "Nevzdám to, pokud budu třeba osmý. Dokud budu vědět, že tomu dávám 100 procent, budu s jezděním spokojený. Pokud to nebude stačit (na vítězství), nevadí."

"Samozřejmě chcete vyhrát šampionát, ale můj život se tím nezmění. Spíš to mění pohled ostatních lidí na vás. Já budu spokojený, když něco dokážu. Pokud budu moci v budoucnu vyhrát víc závodů, bude to dobrá věc, ale není to něco, co bych si dal jako podmínku. Pokud se to nestane, budiž."

Räikkönen je přesvědčený, že by ho slabší vůz nemohl ani demotivovat. Do formule 1 se vrátil především proto, aby si zazávodil. Ostatní ho nezajímá. "Asi za to chcete dostat nějaké peníze, ale nedělám to pro ně. Hlavní je závodění," řekl. "Pořád se hovoří o motivaci, ale lidé, kteří o ní píší, mě ani neznají. Pořád se řeší kraviny a mně je jedno, jestli to chtějí psát. Co s tím můžu dělat?"

"Přestal bych jezdit, kdybych měl pocit, že nemám motivaci. Když je auto na ho*no, problémem není motivace. Prostě jezdíte na maximum a nemáte dobré výsledky. Není to vždy chyba jezdce, ale je jednodušší obvinit toho, kdo sedí ve voze. Já si myslím, že jsem odjel jednu ze svých nejlepších sezón (v roce 2009), takže jsem byl spokojený. Ať už se stalo cokoliv, je mi to jedno. Taková je formule 1. Ale s motivací jsem problémy nikdy neměl."

S čím ale Räikkönen vždy problémy měl, je velké množství doprovodných aktivit, především těch marketingových, které k formuli 1 patří. Říká ale, že je připraven na další dávku.

"Nemyslím, že by se formule 1 nějak hodně změnila," hodnotil. "Rád závodím, a proto jsem přišel do formule 1. Všechno ostatní jsou věci, které k F1 patří, ale nejsou to hlavní. Teď už se tolik netestuje, ale když trávíte hodně dní za sebou na některých místech, není to ta nejzábavnější věc."

"Je příjemné dělat jiné věci (minulé dva roky mimo F1), ale nemyslím, že to něco změní. Bylo příjemné být mimo po celou tu dobu a teď asi dokážu znovu zvládat ty kraviny."

Další článek: V Barceloně si zajezdí také Bottas a Pic

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10