Räikkönena zradil na startu KERS, pak ale zafungovala strategie

Týmu Lotus se dnes podařilo vyrovnat svůj nejlepší letošní výsledek, když oba jeho jezdci dojeli na pódiu. Lepší z dvojice Räikkönen - Grosjean byl nakonec prvně jmenovaný.
Räikkönena zradil na startu KERS, pak ale zafungovala strategie

Přitom to byl právě francouzský pilot, který do závodu odstartoval z lepší pozice. Fin těžil především z dobře zvolené strategie, která jej posunula na celkové druhé místo v cíli, jen sekundu za vítězným Lewisem Hamiltonem. Stříbrnou příčku bere, ale připomíná, že jestli chce Lotus vyhrávat, musí přijít zlepšení v kvalifikacích.

"Vždycky se snažíme zvítězit a někdy se dostaneme (velmi) blízko, takže je trochu zklamání, když nevyhráváme. Důvod známe: nejsme tak rychlí v kvalifikaci, takže si to v neděli ztěžujeme. Celou dobu se zlepšujeme, a když to přijde, bude to skvělé, když ne, budeme se dále o to pokoušet," slibuje Räikkönen.

Ten se musel zkraje závodu potýkat s technickými potížemi: "Měl jsem dobrý start, ale měli jsme nějaké problémy s KERS a já jsem ho mohl využívat pouze z padesáti procent, takže jsem ztratil pozici ve prospěch Fernanda. Několik prvních kol nebylo dobrých, protože jsme se snažili přimět KERS pracovat."

Mezi nejlepší okamžiky Velké ceny Maďarska patřil interní souboj mezi oběma jezdci černozlaté stáje, který se odehrál v nájezdu do první zatáčky šestačtyřicátého kola. Nechybělo mnoho a mohlo dojít ke kontaktu. Jak Räikkönen, tak Grosjean si ale počínali velmi profesionálně.

"Tým mi řekl, že to bude velmi těsné a já jsem udělal chybu s omezovačem rychlosti, možná ještě tak pět metrů po čáře značící konec boxové uličky jsem ho měl stále zapnutý, takže si myslím, že jsem neodvedl moc dobrou práci. Do první zatáčky jsme najížděli bok po boku, ale tu pozici jsem si udržel poměrně snadno," podotýká finský mistr světa.

"S Kimim to bylo těsné, udělal, co udělat měl. Na pneumatiky se mi dostaly žmolky gumy a už jsem se nedokázal dostat zpět (na druhé místo)," popisuje zmiňovaný moment ze svého pohledu Romain Grosjean. Ten se v průběhu dnešního klání držel dlouhou dobu na druhé příčce, nakonec ale podlehl právě Räikkönenovi. I přesto může být na svůj výkon patřičně hrdý. Mrzí ho pouze, že na trati uvízl za jedním z pomalejších vozů, který nerespektoval modré vlajky.   

"V tu chvíli jsem moc šťastný nebyl, protože jsem bojoval o vítězství a zasekl jsem za něčím, s čímž si nedokážete poradit. Byli jsme blízko boji o vítězství, takže jsme dnes trochu zklamaní."

V první polovině závodu to vypadalo, že bude Grosjean schopný zaútočit na vedoucího Hamiltona. Příliš dlouhá a těsná jízda za jeho mclarenem se ale na Francouzových pneumatikách poznamenala, a tak z útoku na první pozici sešlo. "Když jsem pronásledoval Lewise, trochu jsem ztrácel přilnavost. Začnete se více klouzat, ztrácet teplotu (v pneumatikách), takže pronásledovat ho bylo velmi obtížné," dodává Grosjean.

Další článek: Red Bull prodělal na špatně zvolené strategii, říká Webber

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)