Lotus je přesvědčený, že vyladil svoji nejnovější verzi Coanda výfuků, která získává zpět část ztraceného výkonu motoru.
Enstonští nasadili v Koreji jako poslední přední tým Coanda výfuky, které pomáhají generovat větší přítlak vzadu, což je ale vykoupeno jistou ztrátou výkonu motoru. Brzy poté měli připravenou druhou verzi tohoto řešení, která znamenala menší ztrátu výkonu než ta první, ale do závodu ji zatím nenasadili. To by se mělo změnit v USA.
"Stále experimentujeme s poslední verzí našeho Coanda systému," vysvětloval technický ředitel týmu James Allison. "Ta přináší stejný přítlak jako verze, kterou jsme nasadili v Koreji a závodili s ní v Abú Zabí, ale neubírá tolik výkonu motoru."
"Tuto evoluci jsme vyzkoušeli v Abú Zabí, ale rozhodli jsme se pokračovat s ověřenou specifikací z Koreje. Teď máme za sebou testy mladých talentů a věříme, že nám tato verze přidá asi šest koní navíc v posledních dvou závodech sezóny. Také máme menší úpravu předního křídla."
Kromě ladění nových dílů využil Lotus testy na Yas Marině k další důležité práci.
"Mohli jsme vyhodnotit tři jezdce a získali jsme tři různé ohlasy na vůz, což je vždy užitečné, ale ten test nám primárně umožnil zkalibrovat naše nástroje v továrně, které používáme na vyhodnocení toho, co je špatné a co dobré pro vývoj vozu," popisoval Allison.
"Mohli jsme porovnat své simulace se skutečností, provedli jsme korelační testy na trati. Testy mladých talentů nám daly výtečnou příležitost dohnat nedodělky v těch korelačních testech, které se nám v průběhu roku nahromadily, abychom se ujistili, že jsme se na základě nástrojů v továrně nevydali špatnou cestou. Je to cenné pro poslední dva závody sezóny, ale také pro vývoj pro příští sezónu."