Räikkönen si byl jistý, že se mu podaří dotírajícího Vettela udržet za zády

Finský pilot jako jeden z mála zvolil strategii dvou zastávek v boxech, která se nakonec ukázala být správnou volbou a katapultovala jej na druhou pozici. AKTUALIZOVÁNO
Räikkönen si byl jistý, že se mu podaří dotírajícího Vettela udržet za zády

Kimi Räikkönen má za sebou další vydařený závod. V Maďarsku si po startu ze šestého místa dojel pro druhou příčku v cíli a prodloužil tak sérií závodů, v nichž se mu podařilo bodovat. Ta v této chvíli čítá již sedmadvacet po sobě jdoucích velkých cen. Navíc si finský pilot polepšil i v průběžném pořadí šampionátu, kde mu nyní patří druhá pozice.

Skoro by se až chtělo říct, že si pilot Lotusu nemá nač stěžovat, tak tomu ovšem není. Vrásky na čele mu dělá neuspokojivá kvalifikační forma vozů z Enstone. Nebýt chabého výkonu ve včerejším souboji s časem, mohl dnes pomýšlet na vítězství.  

“Vůz fungoval dobře, ale my si bohužel ztěžujeme závod v sobotu,“ přiznal Räikkönen. “Doufejme, že to trochu vylepšíme a že budeme moci být na začátku závodu o trochu víc vpředu. Dnes nám to vyšlo, ale včerejšek nebyl jednoduchý, v opačném případě bychom tu mohli zvítězit.“

Jednou z perliček dnešního závodu byl Räikkönenův souboj s Vettelem, který trval hezkou řádku kol. Lotus v případě své hvězdy vsadil na strategii dvou zastávek v boxech, zatímco většina startovního pole, Vettela nevyjímaje, navštívila mechaniky hned třikrát. Räikkönenův poslední stint na tvrdých pneumatikách trval úctyhodných třiadvacet kol, přesto se Finovi v závěrečné fázi závodu podařilo odrážet útoky dotírajícího pilota Red Bullu a po zásluze si dojel pro osmnáct bodů za druhou pozici v cíli.

“Věděl jsem, že to bude trochu natěsno. Deset kol před cílem jsem si pomyslel, že poslední dvě kola by možná mohla být těžká. Vůbec jsem se ale nepochyboval o tom, že ho udržím za sebou. V prvním sektoru jsem měl dobrou rychlost a věděl jsem, že v posledním sektoru nemá šanci,“ dodal finský mistr světa.

Romain Grosjean měl dlouhou dobu dnešní závod pěkně rozjetý. Dobře odstartoval a dařilo se mu držet se před ním jedoucího Sebastiana Vettela. “Se svým závodem jsem spokojený a upřímně si myslím, že jsem toho více udělat nemohl. Strategie možná nevyšla tak dobře, jak jsme chtěli, vůz se ale choval opravdu dobře."

Zhruba v polovině nedělního klání ale přišly problémy. Po kolizi s Jensonem Buttonem a následné změně strategie se Francouz propadl startovním polem. Svoji chybu se proto snažil co nejrychleji napravit, při předjíždění Felipeho Massy si však podle sportovních komisařů počínal proti pravidlům, když nakrátko vyjel mimo trať, a tak přišel trest v podobě průjezdu boxovou uličkou.

“Ještě jsem neviděl opakované záběry a myslím si, že to byl dobrý manévr, stewardi ale bohužel zaujali odlišný pohled na věc.“

Incident s Massou nebyl jediným, za který mladý Francouz obdržel penalizaci. Po závodě přišla další, tentokrát za kolizi s Jensonem Buttonem. Sportovní komisaři připočetli k jeho času dvacet vteřin navíc, avšak vzhledem k tomu, že pilot McLarenu projel cílem Velké ceny Maďarska sedmý se ztrátou více než jednadvaceti vteřin na šestého Grosjeana, o svou pozici nepřišel.

“Nemám žádný problém s tím přidaným časem kvůli incidentu s Jensonem. Potom jsem se mu omluvil. Tohle mohl být ten (vítězný) závod, budeme si ale muset počkat ještě o něco déle. A aby se tak stalo, musíme se dále zlepšovat, jako tomu bylo donedávna.“

  

Diskuze (83) Další článek: Nejrychlejší kolo zajel Webber, nejrychlejší zastávku měl Vettel
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10