Kimi Räikkönen si po závodě NASCAR Cup Series v Texasu, kterého se koncem března zúčastnil, pochvaloval, že vozy kategorie stock car umožňují bezproblémové předjíždění i bez systému DRS.
Kimi Räikkönen se během předminulého víkendu zúčastnil svého druhého závodu NASCAR Cup Series, která je v rámci zámořských závodů stock cars nejvyšší kategorií.
Finský pilot sice na texaském Okruhu Amerik (COTA) výsledkově příliš neuspěl, když kvůli hodinám v závěru a penalizaci obsadil až 29. pozici, ale i tak ukázal své kvality. Ještě devět kol před cílem, i zásluhou skvěle načasované závěrečné zastávky v boxech, totiž držel čtvrtou pozici.
Po závodě pak finský závodník na tiskové konferenci promluvil o rozdílech mezi závoděním v NASCAR a ve formuli 1.
„Jezdci zde mohou předjíždět i bez DRS, takže se člověk cítí jako při normálním závodění ve stylu staré F1,“ vyzdvihl Kimi Räikkönen jednu z předností závodů NASCAR a přidal i další rozdíly oproti královně motorsportu.
„V F1 nemůžete tolik riskovat, protože když přijdete i o drobnou část vozu, vaše auto může být najednou o sekundu pomalejší, než by mělo být. V NASCAR proto můžete mít trochu těsnější závody. Jiná jsou i pravidla, která jsou zde volnější,“ uvedl mistr světa F1 z roku 2007 s tím, že jsou podniky NASCAR více vzrušující i proto, že jsou zde piloti více agresivní.
Jízda s vozem NASCAR je leckdy náročnější
Zatímco při svém loňském debutu v seriálu NASCAR Cup Series ve Watkins Glen jel Räikkönen na neznámé trati, tentokrát mohl využít zkušeností s okruhem COTA, které zde získal během svého působení v F1.
Vítěz Velké ceny USA F1 z roku 2018 přiznal, že jsou na trati COTA úseky, které je náročnější projet s vozem NASCAR nežli s monopostem F1.
„Pravděpodobně nejzáludnější pro mě s vozem NASCAR byly zatáčky, které lze s vozem F1 díky velkému přítlaku projet jednoduše na plný plyn,“ prohlásil Räikkönen a jako příklad označil zatáčky 17 a 18.