Räikkönen se v závěru roztočil a je osmý, Grosjean pátý

Lotus prokázal během víkendu vzestupnou formu, Grosjean i Räikkönen se vešli do první desítky a oba se cítili i na lepší výsledek. Tým si připadá silný v závodním tempu i při péči o pneumatiky.
Räikkönen se v závěru roztočil a je osmý, Grosjean pátý

Lotus se v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska prosadil s oběma vozy do první desítky. Romain Grosjean zajel pátý nejrychlejší čas, Kimi Räikkönen v Suzuce v závěru třetí části dostal hodiny a zůstal na osmém místě. Oba se díky penalizaci Jensona Buttona posunou o příčku dopředu.

Grosjean připomněl, že páteční tréninky nebyly pro tým jednoduché, proto považuje postup obou vozů do závěrečné fáze za slušný výsledek. "Věděli jsme, že to bude velmi těsná kvalifikace, myslím, že jsme možná mohli být o jednu příčku výše, kdybychom měli čistší průjezd prvním sektorem, ale leadeři byli dnes příliš rychlí," bilancoval Francouz. "Momentálně trochu ztrácíme v oblasti přítlaku, ale při menších změnách v nastavení a správné strategii můžeme zítra získat dobrý bodový příděl."

Räikkönen v závěru hodně tlačil, ale skončil v hodinách. "Roztočil jsem se. Byl jsem v dobrém kole a přitlačil jsem - možná trochu moc - a ztratil jsem kontrolu nad zadní částí. Je to škoda, protože auto se chovalo nejlépe za celý víkend. Když bude zítra dobré, můžeme se posunout dopředu. Uvidíme, co se stane," prohlásil Fin.

Ředitel traťových operací Alan Permane upřesnil, že Räikkönen dostal hodiny na nových pneumatikách. "Jsme spokojeni s výkonem E20 při plném natankování a při dlouhých jízdách, takže se těšíme na závod. Doufáme, že udržíme pozice, ze kterých startujeme," přeje si. "Suzuka je celkem náročná na pneumatiky a v tom jsme se předtím ukázali solidně, takže je tu určitý potenciál. Tyto pneumatiky známe docela dobře. V kvalifikaci způsobily slušný rozdíl v rychlosti, v závodě bude zřejmě ještě větší."

Další článek: McLaren se musí smířit s nezvykle nízkými startovními pozicemi