Kimi Räikkönen se v Číně do třetí části kvalifikace nedostal. K postupu mu chyběly dvě desetiny.
Kimi Räikkönen se v Číně nedostal do třetí části kvalifikace. Po svém posledním pokusu si stěžoval na ztrátu výkonu. Později se zjistilo, že to bylo trochu jinak.
„Nebyla to ztráta výkonu, ale maximální rychlosti,“ řekl šéf týmu Frederic Vasseur pro Motorsport.com.
„Bylo to velmi zvláštní. Protivítr se zvedl jako blázen. Myslím, že tam byla společně s námi ještě malá skupina, Bottas a další, a nikdo během pěti nebo deseti sekund nezlepšil svou rychlost. Ale to není výmluva.“
„Musíte to akceptovat. Myslím, že závodní rychlost byla včera dobrá.“
Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu
Räikkönenův týmový kolega nemá na Čínu moc dobré vzpomínky. Před dvěma lety tam boural. Letos Giovinazziho vzpomínky asi nebudou o moc lepší. V pátek měl technické problémy (instalace motoru) a v kvalifikaci nezajel žádný čas.
Podle Alfy Romeo měl Giovinazzi velmi podobný problém, jaký v Bahrajnu připravil Leclerca o vítězství.
Jezdci Ferrari a Haasu nasadili v reakci na Leclercovy problémy novou řídicí elektroniku pohonné elektroniky. Alfa Romeo ji nenasadila. Nestihla vůz přizpůsobit nové instalaci pohonné jednotky.
„Omluvili jsme se Antoniovi a je to 100% moje chyba,“ řekl Vasseur. „Přebírám stoprocentní odpovědnost, protože Ferrari nám navrhlo, abychom to vyměnili.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson