Räikkönena ovlivnil vítr. Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu

Kimi Räikkönen se v Číně do třetí části kvalifikace nedostal. K postupu mu chyběly dvě desetiny.
Räikkönena ovlivnil vítr. Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu

Kimi Räikkönen se v Číně nedostal do třetí části kvalifikace. Po svém posledním pokusu si stěžoval na ztrátu výkonu. Později se zjistilo, že to bylo trochu jinak.

„Nebyla to ztráta výkonu, ale maximální rychlosti,“ řekl šéf týmu Frederic Vasseur pro Motorsport.com.

„Bylo to velmi zvláštní. Protivítr se zvedl jako blázen. Myslím, že tam byla společně s námi ještě malá skupina, Bottas a další, a nikdo během pěti nebo deseti sekund nezlepšil svou rychlost. Ale to není výmluva.“

„Musíte to akceptovat. Myslím, že závodní rychlost byla včera dobrá.“

Giovinazzi měl podobný problém jako Leclerc v Bahrajnu

Räikkönenův týmový kolega nemá na Čínu moc dobré vzpomínky. Před dvěma lety tam boural. Letos Giovinazziho vzpomínky asi nebudou o moc lepší. V pátek měl technické problémy (instalace motoru) a v kvalifikaci nezajel žádný čas. 

Podle Alfy Romeo měl Giovinazzi velmi podobný problém, jaký v Bahrajnu připravil Leclerca o vítězství.

Jezdci Ferrari a Haasu nasadili v reakci na Leclercovy problémy novou řídicí elektroniku pohonné elektroniky. Alfa Romeo ji nenasadila. Nestihla vůz přizpůsobit nové instalaci pohonné jednotky. 

„Omluvili jsme se Antoniovi a je to 100% moje chyba,“ řekl Vasseur. „Přebírám stoprocentní odpovědnost, protože Ferrari nám navrhlo, abychom to vyměnili.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Fotogalerie: Sobota před GP Číny 2019

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10