Räikkönen pozdě nasadil přechodné pneumatiky, Grosjean chyboval

Räikkönen pozdě nasadil přechodné pneumatiky, Grosjean chyboval

Šestý Kimi Räikkönen pozdě vyjel na přechodných pneumatikách, navíc ho zlobil KERS. Romain Grosjean díky chybě nemohl zasáhnout do třetí části kvalifikace a odstartuje z devátého místa.

Kimi Räikkönen zajel v divoké kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie v Silverstone šestý nejrychlejší čas. Do třetí fáze postoupil i Romain Grosjean, ale krátce ještě na konci té druhé zůstal mimo trať a do finále tak nemohl zasáhnout. Díky penalizaci Nika Hülkenberga odstartuje do závodu z devátého místa.

Räikkönen litoval rozhodnutí vyjet v úvodu třetí části kvalifikace na mokrých pneumatikách. "V závěru jsem jel jen jedno kolo na přechodných gumách, přesto si myslím, že jsem mohl být rychlejší," věří Fin, který měl navíc problémy s KERS. "Snažili jsme se to opravit během přerušení. Jsme šestí, což určitě není katastrofa, ale mohlo to být lepší. Není to jednoduché, především díky dešti, ale podmínky jsou stejné pro všechny. Ještě těžší je to v závodních podmínkách, kde všichni bojují o stejný kus tratě."

Grosjean byl díky své chybě ze závěru druhé části velmi frustrovaný. "Velmi se omlouvám týmu, vypadalo to, že máme silné auto, ale občas dojde k chybám. Mé kolo nebylo příliš odlišné od předchozího, ale pro mě bylo dostatečné jiné, abych vyjel z tratě a skončil pozadu v kačírku. Bylo velmi kluzko," vzpomínal Francouz. "Zasloužili jsme si lepší výsledek, ale zítra uděláme maximum, abychom získali dobrý bodový příděl. Čeká nás dlouhý závod a startovní pozice při proměnlivých podmínkách neznamená mnoho. Díky tomu, že jsem ve třetí části nevyjel, mám k dispozici čerstvou sadu přechodných pneumatik. Uvidíme, co se zítra stane."

Vedoucí traťových operací Alan Permane byl zklamán z pozdního nasazení přechodných pneumatik na Räikkönenově voze a také ze skutečnosti, že Grosjean chyboval v době, kdy byl ve druhé části pátý nejrychlejší, a nemohl tak plně předvést svůj potenciál. Problémy s Räikkönenovým KERS prý budou do závodu odstraněny.

"Pokud bude sucho, budeme zřejmě v závodě preferovat tvrdou směs, ale pokud bude mokro, jsme určitě připraveni na jakékoliv podmínky," ujistil na závěr inženýr.

Doporučujeme

Články odjinud