Räikkönen potřebuje vyladit mimo jiné elektronický brzdný systém

Kimi Räikkönen se zařadil mezi jezdce, kteří se doposud nežili se systémem zadních brzd, které kvůli rekuperaci energie ovládá elektronika.
Räikkönen potřebuje vyladit mimo jiné elektronický brzdný systém

V Austrálii si finský pilot dojel pro šest bodů za sedmé místo, což sice není nejlepší výsledek, ale po komplikovaných zimních testech ho bere.

„Myslím, že na začátku sezóny, jako je tato s novými pneumatikami a co víc, se zcela novými vozy, musí být hlavním cílem dojet do cíle,“ uvedl. „To se nám podařilo a konečně jsem mohl odjet plnou závodní vzdálenost v tomto voze.“

Zároveň nepopírá, že byl i první víkend problematický. „Už jsem tu dost dlouho a můžu říct, že to určitě není poprvé, co jsem si prožil těžký závodní víkend. Identifikovali jsme určité obecné problémy, které musíme řešit v Maranellu, a jsou tu další aspekty nastavení mého auta, které jsou spojené s elektronickým brzdným systémem.“

„Když vám toto zařízení funguje správně, určitě to přispěje k celkovému chování vozu, protože to má velký vliv na vjezd do zatáček. Nicméně F14 T se zlepšovalo v pátek i v sobotu, a že jsem se nedostal do třetí části kvalifikace, nebylo dílem konkurenceschopnosti vozu.“

Räikkönen už v Melbourne vysvětlil, že mu kvalifikace nevyšla proto, že si v druhé části nedokázal najít volný prostor na trati a pokaždé ho brzdil provoz.

O současných prioritách má jasno. „Za prvé musíme zůstat v klidu. Tým je jednotný, víme, co máme dělat a jak zlepšovat výkonnost. Také víme, že tento vývojový proces nebude dokončen ze dne na den, takže musíme být trpěliví, pevně se soustředit na svoji práci a nehledět na to, co dělají ostatní.“

„Nicméně jsem si jistý, že pokud budeme pracovat správně, tak hned od příštího závodu v Malajsii můžou být výsledky lepší.“

Na konkurenci ztrácíme, přiznává Ferrari

Na konkurenci ztrácíme, přiznává Ferrari

Další článek: Mercedes: Zlepšení Red Bullu je varováním pro všechny

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00