Räikkönen potřebuje vyladit mimo jiné elektronický brzdný systém

Räikkönen potřebuje vyladit mimo jiné elektronický brzdný systém

Kimi Räikkönen se zařadil mezi jezdce, kteří se doposud nežili se systémem zadních brzd, které kvůli rekuperaci energie ovládá elektronika.

V Austrálii si finský pilot dojel pro šest bodů za sedmé místo, což sice není nejlepší výsledek, ale po komplikovaných zimních testech ho bere.

„Myslím, že na začátku sezóny, jako je tato s novými pneumatikami a co víc, se zcela novými vozy, musí být hlavním cílem dojet do cíle,“ uvedl. „To se nám podařilo a konečně jsem mohl odjet plnou závodní vzdálenost v tomto voze.“

Zároveň nepopírá, že byl i první víkend problematický. „Už jsem tu dost dlouho a můžu říct, že to určitě není poprvé, co jsem si prožil těžký závodní víkend. Identifikovali jsme určité obecné problémy, které musíme řešit v Maranellu, a jsou tu další aspekty nastavení mého auta, které jsou spojené s elektronickým brzdným systémem.“

„Když vám toto zařízení funguje správně, určitě to přispěje k celkovému chování vozu, protože to má velký vliv na vjezd do zatáček. Nicméně F14 T se zlepšovalo v pátek i v sobotu, a že jsem se nedostal do třetí části kvalifikace, nebylo dílem konkurenceschopnosti vozu.“

Räikkönen už v Melbourne vysvětlil, že mu kvalifikace nevyšla proto, že si v druhé části nedokázal najít volný prostor na trati a pokaždé ho brzdil provoz.

O současných prioritách má jasno. „Za prvé musíme zůstat v klidu. Tým je jednotný, víme, co máme dělat a jak zlepšovat výkonnost. Také víme, že tento vývojový proces nebude dokončen ze dne na den, takže musíme být trpěliví, pevně se soustředit na svoji práci a nehledět na to, co dělají ostatní.“

„Nicméně jsem si jistý, že pokud budeme pracovat správně, tak hned od příštího závodu v Malajsii můžou být výsledky lepší.“

Doporučujeme

Články odjinud