Räikkönen: Pořád nejsme dost rychlí

Massa ve druhé části chyboval a nepostoupil.

Kimi Räikkönen se s vozem Ferrari prosadil do třetí části kvalifikace, kde obsadil osmé místo. Jeho týmový kolega Felipe Massa se kvalifikoval jako třináctý.

"Tým, jako je Ferrari, nemůže být spokojen s tím, že jedno auto postoupilo do rozhodující části kvalifikace, ale vzhledem k naší technické situaci se s tím dnes můžeme smířit," bilancoval šéf týmu Stefano Domenicali.

Massa litoval chyby v deváté zatáčce při druhém výjezdu ve druhé části kvalifikace. Ta ho pravděpodobně stála postup. "Po výjezdu z boxů jsem před sebou chytil několik vozů a nemohl jsem zahřát pneumatiky na správnou teplotu," uvedl Brazilec možnou příčinu. "Musíme zvládnout následující dva závody a získat nějaké body. Mezitím pracujeme na vývoji auta."

Ferrari ve Velké ceně Číny nepoužívá KERS, což je prý pro loňského vicemistra zejména v kvalifikaci nevýhoda. "To je další oblast, na které musíme pracovat, abychom se k tomu mohli vrátit co nejdříve," dodal.

Mistr světa z roku 2007 Räikkönen také nebyl spokojen se svým výsledkem, i když podle jeho slov osmé místo odráží současný potenciál vozu. "Na třetí část kvalifikace mi nezbyly nové pneumatiky. Problém je stále stejný. Nejsme dost rychlí. Ovládání vozu není špatné, ale stále ztrácíme sekundu na nejlepší," upozorňuje Fin.

Na zlepšení vozu se pracuje. "Mezitím musíme dostat maximum z toho, co máme k dispozici. Nevím, kde bychom mohli být s KERS. V určitých bodech vám dává výhodu, ale jinak to může být i nevýhoda. Možná by bylo užitečné ho na jednom autě použít, abychom lépe porozuměli situaci," navrhuje Räikkönen.

Šéfinženýr Chris Dyer, který nově plní také úlohu týmového manažera, vidí v dnešních výsledcích světlo i stín. "Kimi získal dobrou pozici, dokázal se dostat mezi nejlepších deset, ale Felipe se bohužel díky chybě o méně než desetinu sekundy nedostal do závěrečné fáze kvalifikace," připomněl. "Ve třetí části Kimi na použitých pneumatikách odvedl skvělou práci, když nechal za sebou dva vozy."

Podle Dyera má Ferrari na zítřek připravenu dobrou strategii.

Doporučujeme

Články odjinud