Výsledky závodu v Imole se nemění. Alfa Romeo neuspěla s žádostí o přezkoumání penalizace

Kimi Räikkönen dostal po Grand Prix Emilia Romagna penalizaci 30 sekund. Alfa Romeo žádá o přezkum.
Foto: Getty Images / Lars Baron
Výsledky závodu v Imole se nemění. Alfa Romeo neuspěla s žádostí o přezkoumání penalizace | Foto: Getty Images / Lars Baron

Aktualizace (neděle, 19:55): Sportovní komisaři nakonec zamítli žádost Alfy Romeo o přezkoukání penalizace. Výsledky Grand Prix Emilia Romagna se tak nemění.

Aktualizace (neděle, 11:20): Sportovní komisaři vyhověli žádosti Alfy Romeo ohledně přezkoumání penalizace, kterou dostal Räikkönen v Imole. Znovu se sejdou dnes ve 12:00.

Stewardi odmítli některé dokumenty a argumenty – například ten, že v případě nejasností by se mělo dát za pravdu jezdci, ale přijali dokumenty, které prokazují, že ve F1 nebyl v minulosti udělen žádný podobný trest.

Ve svém vysvětlení, proč přistoupila k přezkumu, FIA uvedla, že její výklad vychází z předchozích příkladů přestupků z F3 a F2, ale připustila, že se nestalo, aby k takovému porušení pravidel došlo po vyvěšení červené vlajky.

„Po tomto rozhodnutí a v rámci tohoto projednávání stewardi zjistili, že konkrétní případy, na které se odvolávali, se neodehrály po červené vlajce,“ uvedla FIA.

„Ačkoli to byl pouze jeden z mnoha prvků, které stewardi zvažovali, tato informace nebyla v době původního rozhodnutí soutěžícímu k dispozici a byla součástí diskuse stewardů, a proto je považována za významnou a relevantní.“


Kimi Räikkönen dostal po Grand Prix Emilia Romagna penalizaci 30 sekund, což odpovídá penalizaci 10 sekund stop and go. Fin kvůli tomu přišel o deváté místo. Na body se dostal Fernando Alonso, Esteban Ocon získal o další bod více.

Alfa Romeo chce FIA požádala o přezkoumání penalizace. Sportovní komisaři se se zástupci týmu sešli v sobotu v 18:00.

Podle Mezinárodního sportovního řádu může dojít k přezkoumání jen tehdy, „pokud se objeví nový významný a relevantní prvek, který nebyl stranám žádajícím o přezkoumání k dispozici v době příslušného rozhodnutí.“

Chaos za safety carem

Kimi Räikkönen se před restartem závodu v Imole roztočil ve třetí zatáčce. Poté už to byla souhra špatné komunikace a několika pravidel.

Podle pravidel může jezdec zaujmout znovu svou pozici, pokud tak učiní před první safety car čárou. Pokud se tak nestane, musí zajet do boxů a počkat na konci boxové uličky, až startovní pole projede okolo.

Situaci nepomohla pravidla, která rozlišují důvod nasazení safety caru. Za safety carem se normálně nesmí předjíždět a ani vracet na pozici (jak to udělal v závodě Pérez). Pokud je to letmý start po červené vlajce, tak to možné je.

Alfa Romeo později uvedla, že neměla v pravidlech a postupech zcela jasno, a tak vše konzultovala s ředitelstvím závodu. Odpověď ale přišla příliš pozdě.

Sportovní komisaři při udělení penalizace uvedli, že chápou okolnosti, ale nemají jinou možnost, než penalizaci udělit.

Další článek: Verstappen přišel kvůli traťovým limitům o bod za nejrychlejší kolo

13:33 | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
13:12 | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.
23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00