Kimi Räikkönen dostal po Grand Prix Emilia Romagna penalizaci 30 sekund. Alfa Romeo žádá o přezkum.
Aktualizace (neděle, 19:55): Sportovní komisaři nakonec zamítli žádost Alfy Romeo o přezkoukání penalizace. Výsledky Grand Prix Emilia Romagna se tak nemění.
Aktualizace (neděle, 11:20): Sportovní komisaři vyhověli žádosti Alfy Romeo ohledně přezkoumání penalizace, kterou dostal Räikkönen v Imole. Znovu se sejdou dnes ve 12:00.
Stewardi odmítli některé dokumenty a argumenty – například ten, že v případě nejasností by se mělo dát za pravdu jezdci, ale přijali dokumenty, které prokazují, že ve F1 nebyl v minulosti udělen žádný podobný trest.
Ve svém vysvětlení, proč přistoupila k přezkumu, FIA uvedla, že její výklad vychází z předchozích příkladů přestupků z F3 a F2, ale připustila, že se nestalo, aby k takovému porušení pravidel došlo po vyvěšení červené vlajky.
„Po tomto rozhodnutí a v rámci tohoto projednávání stewardi zjistili, že konkrétní případy, na které se odvolávali, se neodehrály po červené vlajce,“ uvedla FIA.
„Ačkoli to byl pouze jeden z mnoha prvků, které stewardi zvažovali, tato informace nebyla v době původního rozhodnutí soutěžícímu k dispozici a byla součástí diskuse stewardů, a proto je považována za významnou a relevantní.“
Kimi Räikkönen dostal po Grand Prix Emilia Romagna penalizaci 30 sekund, což odpovídá penalizaci 10 sekund stop and go. Fin kvůli tomu přišel o deváté místo. Na body se dostal Fernando Alonso, Esteban Ocon získal o další bod více.
Alfa Romeo chce FIA požádala o přezkoumání penalizace. Sportovní komisaři se se zástupci týmu sešli v sobotu v 18:00.
Podle Mezinárodního sportovního řádu může dojít k přezkoumání jen tehdy, „pokud se objeví nový významný a relevantní prvek, který nebyl stranám žádajícím o přezkoumání k dispozici v době příslušného rozhodnutí.“
Chaos za safety carem
Kimi Räikkönen se před restartem závodu v Imole roztočil ve třetí zatáčce. Poté už to byla souhra špatné komunikace a několika pravidel.
Podle pravidel může jezdec zaujmout znovu svou pozici, pokud tak učiní před první safety car čárou. Pokud se tak nestane, musí zajet do boxů a počkat na konci boxové uličky, až startovní pole projede okolo.
Situaci nepomohla pravidla, která rozlišují důvod nasazení safety caru. Za safety carem se normálně nesmí předjíždět a ani vracet na pozici (jak to udělal v závodě Pérez). Pokud je to letmý start po červené vlajce, tak to možné je.
Alfa Romeo později uvedla, že neměla v pravidlech a postupech zcela jasno, a tak vše konzultovala s ředitelstvím závodu. Odpověď ale přišla příliš pozdě.
Sportovní komisaři při udělení penalizace uvedli, že chápou okolnosti, ale nemají jinou možnost, než penalizaci udělit.