Räikkönen: Německé prokletí se mě stále drží

Fin závod na Nürburgringu opět nedokončil.
Kimi Räikkönen před Grand Prix Německa doufal, že ho konečně opustí smůla, která ho na německých okruzích ve formuli 1 doprovází. Marně. Závod znovu nedokončil.

"Prokletí, které mě v Německu pronásleduje, znovu udeřilo," konstatoval Räikkönen. "Závody na Hockenheimu a Nürburgringu jsem dokončil jen párkrát."

"Body, které jsem mohl získat, by znamenaly rozdíl ve výsledku šampionátu. V neděli jsem měl šanci na dobrý výsledek, ale skončil jsem s prázdnýma rukama. Evidentně tu v závodech nemám štěstí."

Räikkönen startoval do závodu sice až z konce první desítky, ale podobně jako týmový kolega Felipe Massa měl natankováno hodně paliva, takže do prvních zastávek v boxech mohli oba společně postupovat směrem vpřed.

Důvod pro takovou strategii byl prostý. I když se týmu podařilo v Německu najít pro vůz celkem dobré nastavení, stále ztrácel na konkurenci v oblasti přítlaku, takže věděl, že na přední řady startovního roštu stačit nebude.

Ovšem zatímco Massu vynesl tento přístup na pódium, Räikkönena začal brzy zlobit vůz, což ho zpomalovalo a nakonec zastavilo úplně.

"V určitou chvíli, nevíme přesně kdy, nějaké nečistoty uvízly na chladiči a prorazily ho. Ve 14. kole jsem byl boxovou zídkou požádán, abych snížil otáčky motoru. Po zastávce v boxech jsem pak začal ztrácet výkon až do chvíle, kdy jsem musel zastavit," popisoval nedělní problémy Räikkönen.

Fin také nemohl nevzpomenout na incident s Adrianem Sutilem, který opět znamenal ztrátu nadějí Force India na první body. "V 29. kole jsem kolidoval se Sutilem. Vyjel z boxů, zatímco já jsem si držel svojí stopu. On se snažil bránit pozici na vnitřku. Vozy se dostaly do kontaktu a on přišel o část předního křídla, zatímco to mé bylo z boku lehce poškozené," uvedl Fin.

"S těmito velkými křídly je snadné se dostat do kolize a zlomit je. S Adrianem jsme šli za Stewardy a shodli jsme se, že to byl normální závodní incident, ostatně ke stejnému závěru dospěli stewardi."

Další závod se jede na maďarském Hungaroringu. Finové tento okruh navštěvují v hojném počtu, takže se pro Räikkönena a Kovalainena jedná o náhradu za domácí závod.

"Dostanu nové zadní křídlo, které fungovalo dobře na Felipově voze, a je možné, že budeme mít další úpravy. F60 by měl na Hungaroringu dobře fungovat, protože je tam hodně pomalých zatáček. Navíc teploty by měly být o něco vyšší než během víkendu v Německu. Další pódium by bylo skvělé," uzavřel Räikkönen.
Další článek: Barrichello: S půlsekundovou ztrátou na kolo jsem vyhrát nemohl

13:57 | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.
4. května | Alfa Romeo nasadí Kubicu do pátečního tréninku + testů 18palcových pneumatik Pirelli po víkendu.
3. května | Ve Španělsku bude 1000 fanoušků. Půjde o vylosované členy místního klubu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00