Räikkönen nechápe, proč je zpochybňována jeho motivace

Ferrari v dnešním závodě mohlo slavit první umístění na stupních vítězů. Zasloužil se o něj Fernando Alonso. Kimi Räikkönen projel cílem na osmé pozici.
Räikkönen nechápe, proč je zpochybňována jeho motivace

Z jezdců týmu Ferrari měl i ve čtvrtém závodě sezony navrch Alonso. V Číně již vozy Ferrari vypadaly mnohem lépe než v Bahrajnu, Räikkönen však ve voze stále není v optimální pohodě. Pro problémy ze Šanghaje má několik důvodů – současným pneumatikám nevyhovuje Icemanův velice jemný jezdecký styl, který se v Číně ještě zkombinoval s chladným počasím a profilem okruhu.

Räikkönen musí v dobách, kdy nepodává očekáváné výkony, často čelit dotazům ohledně jeho motivace. S podobnými otázkami již poslední mistr světa v barvách Ferrari nemá mnoho trpělivosti. 

„Vidím to tak, že to souvisí více s mým jezdeckým stylem, plus roli hrálo počasí a nízké teploty. Také se mi nedařilo zprovoznit pneumatiky. Samozřejmě, že kdyby byl s novými pneumatikami od začátku nějaký problém, věděli bychom to a nebyli bychom s nimi spokojeni, takže myslím, že se jedná o kombinaci chladna, profilu okruhu a mého jezdeckého stylu.

Myslím, že pneumatiky příliš nezatěžuji, takže když je chladno a mokro… Ono mnoho let nebylo snadné uvést pneumatiky do provozu. Dnes to vypadá tak, že když máte novou sadu, funguje dobře, ale to jen do doby, než se sníží přilnavost. Pak se trápíte a musíte jet pomaleji, což vám pneu ještě více ochladí. Je to jedno s druhým, nedá se s tím nic dělat.

Je to věc, kterou všichni nesnáší, ale není v tom žádná magická záhada. Není pravda, že mohu všechno ovlivnit způsobem jízdy. V posledním závodě bych býval zvládl jet na dvě zastávky a získat tak výhodu, ale pak vyjel safety car. Někde vám to vyjde, jinde zase naopak. Musíme prostě pracovat a najít nějaká řešení. Jakmile se do toho zamotáte, těžko se z toho v závodě dostanete.

Nevím, proč na mě furt chodíte se zpochybňováním mé motivace. Kdybych neměl motivaci, těžko bych mohl odpovídat na tyhle vaše otázky. Nemá to s tím ku*va nic co dělat. Ano, máme špatné závody a je to nemilé, ale cílem je se zlepšit a dostat se tam, kde chceme být,“ prohlásil Räikkönen.

Fernando Alonso je s výsledkem závodu spokojen. Zároveň ale zůstává opatrný a není si jist, zda Čína předznamenává světlejší dny pro Ferrari.

„Dnešní výsledek si musíme užívat, ale stále je před námi dlouhá cesta. Pro Barcelonu nemůžeme nic slibovat. Co se výsledků týče, musíme zůstat v klidu. Čína je unikátní okruh, kde si musíte dát velký pozor na drolení předních pneumatik.

Přivezli jsme sem nové součástky, které se zdají být lepší. Musíme ale zjistit, zda dokážeme něco nového dovézt i do Barcelony. Osobně mám za sebou extrémně povedený víkend, po stránce jezdeckého výkonu a pocitu ve voze se to možná rovnalo roku 2012.

V Bahrajnu jsme byli minutu za lídry, a to na devátém a desátém místě. Dnes jsme na pódiu a dojeli jsme sedm sekund za Nicem. Kimi ale stále dojel s minutovou ztrátou,“ podotkl Alonso. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Diskuze (137) Další článek: Fotogalerie: Neděle v Číně
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00