Räikkönen nechápe, proč je zpochybňována jeho motivace

Ferrari v dnešním závodě mohlo slavit první umístění na stupních vítězů. Zasloužil se o něj Fernando Alonso. Kimi Räikkönen projel cílem na osmé pozici.
Räikkönen nechápe, proč je zpochybňována jeho motivace

Z jezdců týmu Ferrari měl i ve čtvrtém závodě sezony navrch Alonso. V Číně již vozy Ferrari vypadaly mnohem lépe než v Bahrajnu, Räikkönen však ve voze stále není v optimální pohodě. Pro problémy ze Šanghaje má několik důvodů – současným pneumatikám nevyhovuje Icemanův velice jemný jezdecký styl, který se v Číně ještě zkombinoval s chladným počasím a profilem okruhu.

Räikkönen musí v dobách, kdy nepodává očekáváné výkony, často čelit dotazům ohledně jeho motivace. S podobnými otázkami již poslední mistr světa v barvách Ferrari nemá mnoho trpělivosti. 

„Vidím to tak, že to souvisí více s mým jezdeckým stylem, plus roli hrálo počasí a nízké teploty. Také se mi nedařilo zprovoznit pneumatiky. Samozřejmě, že kdyby byl s novými pneumatikami od začátku nějaký problém, věděli bychom to a nebyli bychom s nimi spokojeni, takže myslím, že se jedná o kombinaci chladna, profilu okruhu a mého jezdeckého stylu.

Myslím, že pneumatiky příliš nezatěžuji, takže když je chladno a mokro… Ono mnoho let nebylo snadné uvést pneumatiky do provozu. Dnes to vypadá tak, že když máte novou sadu, funguje dobře, ale to jen do doby, než se sníží přilnavost. Pak se trápíte a musíte jet pomaleji, což vám pneu ještě více ochladí. Je to jedno s druhým, nedá se s tím nic dělat.

Je to věc, kterou všichni nesnáší, ale není v tom žádná magická záhada. Není pravda, že mohu všechno ovlivnit způsobem jízdy. V posledním závodě bych býval zvládl jet na dvě zastávky a získat tak výhodu, ale pak vyjel safety car. Někde vám to vyjde, jinde zase naopak. Musíme prostě pracovat a najít nějaká řešení. Jakmile se do toho zamotáte, těžko se z toho v závodě dostanete.

Nevím, proč na mě furt chodíte se zpochybňováním mé motivace. Kdybych neměl motivaci, těžko bych mohl odpovídat na tyhle vaše otázky. Nemá to s tím ku*va nic co dělat. Ano, máme špatné závody a je to nemilé, ale cílem je se zlepšit a dostat se tam, kde chceme být,“ prohlásil Räikkönen.

Fernando Alonso je s výsledkem závodu spokojen. Zároveň ale zůstává opatrný a není si jist, zda Čína předznamenává světlejší dny pro Ferrari.

„Dnešní výsledek si musíme užívat, ale stále je před námi dlouhá cesta. Pro Barcelonu nemůžeme nic slibovat. Co se výsledků týče, musíme zůstat v klidu. Čína je unikátní okruh, kde si musíte dát velký pozor na drolení předních pneumatik.

Přivezli jsme sem nové součástky, které se zdají být lepší. Musíme ale zjistit, zda dokážeme něco nového dovézt i do Barcelony. Osobně mám za sebou extrémně povedený víkend, po stránce jezdeckého výkonu a pocitu ve voze se to možná rovnalo roku 2012.

V Bahrajnu jsme byli minutu za lídry, a to na devátém a desátém místě. Dnes jsme na pódiu a dojeli jsme sedm sekund za Nicem. Kimi ale stále dojel s minutovou ztrátou,“ podotkl Alonso. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další článek: Fotogalerie: Neděle v Číně

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.