Räikkönen navzdory vyrovnání rekordu hodnotí víkend jako špatný

Kimi Räikkönen sice vyrovnal rekord Michaela Schumachera v počtu bodovaných závodů v řadě, ale s rychlostí vozu nebyl spokojen. Romaina Grosjeana z boje o body vyřadilo opotřebení pneumatik.
Räikkönen navzdory vyrovnání rekordu hodnotí víkend jako špatný

Lotus ve Velké ceně Kanady scházela rychlost, proto se nezapojil do bojů o umístění na stupních vítězů. Kimi Räikkönen dojel na okruhu Gillese Villeneuva v Montrealu devátý. Fin bodoval počtyřiadvacáté v řadě a vyrovnal rekord Michaela Schumachera z let 2001 až 2003, kdy ovšem bodovalo méně jezdců, v roce 2001 šest, v dalších letech osm. Romain Grosjean startoval do závodu po penalizaci z posledního místa, sice se posunul na body, ale po problémech s pneumatikami a neplánované zastávce skončil třináctý.

Räikkönen klesl po závodě v Montrealu na třetí místo v šampionátu dvanáct bodů za druhého Fernanda Alonsa. Lotus se propadl ze třetí pozice na čtvrtou za Mercedes. "Můj závod nezačal dobře, měli jsme stejně jako v pátek problémy s brzdovým pedálem. Ztratil jsem dost času a nebyl schopný útočit. Navíc jsme se zdrželi několik sekund v boxech, což nám pochopitelně také nepomohlo," vzpomínal mistr světa z roku 2007. "Většinu závodu jsem jel za vozy před sebou a bránil se těm za sebou. Závod jsem si moc neužil a výsledek mě také nepotěšil. Byl to špatný víkend, ale získali jsme pár bodů."

Grosjean se sice po startu z posledního místa dokázal během závodu dostat i na bodovanou pozici, ale neudržel ji. "Byl to obtížný závod, je zklamání, že jsme nebodovali. Věci vypadaly nadějně, přezuli jsme na superměkké, ale odcházely daleko rychleji, než jsme očekávali, takže jsme museli do boxů znovu," vysvětloval Francouz příčinu neplánované zastávky. "Po slibném pátečním začátku to nebyl nejlepší víkend, ale loni jsme měli dobré tempo v Silverstone, takže se tam vrátíme, abychom dali věci do pořádku."

Šéf týmu Eric Boullier pochválil Grosjeana za jeho posun závodním polem. "Kimi absolvoval frustrující den, ale získal body. Tento víkend jsme nepředvedli tempo, jaké bychom chtěli," uvedl. Věří, že v Silverstone se tým z Enstone vrátí zpátky do hry o čelní místa.

Ředitel traťových operací Alan Permane chce v továrně analyzovat, proč vozy po celý víkend nebyly dostatečně rychlé. "Na tyto závěry budeme reagovat a doufejme, že se dostaneme zpátky tam, kde chceme být, tedy bojovat o pódia a vítězství. Před Silverstone nás čeká aerodynamický test, úprava karoserie a další změny. Máme potenciál na zlepšení," ujistil.

Inženýr z Renaultu Ricardo Penteado dodal, že v každém kole bylo nutné měnit nastavení motoru. "Kvůli počasí se změnila spotřeba paliva, navíc jsme museli hlídat teplotu, protože jsme jeli pořád v provozu. Doufáme, že se už v Silverstone vrátíme zpátky dopředu," přeje si.

Další článek: Button: Kanada jen odhalila, jakou krizí teď procházíme

15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
24. září | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10