Räikkönen může v Indii mířit vysoko, jen pokud napraví kvalifikace

Kimi Räikkönen si je vědom svého kvalifikačního problému z posledních závodů a snaží se ho vyřešit, aby pro boj o pódium nemusel spoléhat na štěstí.
Räikkönen může v Indii mířit vysoko, jen pokud napraví kvalifikace

Räikkönenovi nesedla změna pneumatik, která nastala v Maďarsku. Do těch předních se v kvalifikacích nemůže opřít tak, jak by potřeboval, což zhoršuje jeho výsledky. V závodech to bývá lepší, což ukázal pódii v Singapuru a Koreji a postupem v Suzuce.

"Auto bylo silné celý víkend a poslední dobou jsme s ním dobře pokročili," řekl. "Pořád ještě není přesně takové, jaké ho chci, snažíme zbavit jisté nedotáčivosti, kterou nemám rád."

"V Japonsku bylo těžké předvést naši skutečnou rychlost na začátku závodu, protože jsem uvízl na delší dobu za pomalejšími vozy. Po poslední zastávce auto fungovalo mnohem lépe, když jsem měl před sebou volno. V druhé polovině závodu jelo velmi dobře a byl jsem s ním velmi spokojený."

Aby mohl využívat potenciál vozu častěji, potřebuje startovat z lepších pozic a startovat dobře, ani jedno se mu v Japonsku nepodařilo.

"Když nemáte ideální kvalifikaci, zkomplikuje vám to život v neděli. V Suzuce není snadné předjíždět a na rovince jsme nebyli moc rychlí, čímž to bylo ještě těžší. Měl jsem velmi špatný start, hodně se mi protočila kola a ztratil jsem několik míst. To nebylo ideální a uvízl jsem kvůli tomu v provozu, ale pár jsem jich později získal zpět."

Do Indie jede proto Räikkönen s hlavním cílem lépe zvládnout kvalifikaci. Jistou naději mu dává skutečnost, že Pirelli přiveze měkčí směsi než loni, což by mělo znamenat výhodu pro Lotus i v neděli.

"Snad se nám konečně podaří zvládnout dobře kvalifikaci, protože pět posledních kvalifikací pro mě nebylo moc dobrých. Pokud ne, bude to těžké nedělní odpoledne, i když se samozřejmě budeme dál snažit. Pokud ji zvládneme dobře, tak se do toho budeme moci opravdu opřít!"

Další článek: Pérezovy poslední výkony hodnotí McLaren kladně, ale s rozhodnutím čeká

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)