Räikkönen mě tam asi nečekal, říká Verstappen k incidentu v první zatáčce

Pro Maxe Verstappena z Red Bullu, který měl ve Spa-Francorchamps velké množství příznivců, skončila Velká cena Belgie vozů formule 1 už v prvním kole, když jeho vůz nevydržel kontakt s Kimim Räikkönenem v první zatáčce závodu.

Verstappen měl pomalý start, při kterém se před něj dostali Kimi Räikkönen a Sergio Pérez. Verstappen byl na vnitřku trati, když na vrcholu první zatáčky došlo ke kontaktu mezi jeho vozem a Räikkönenovou alfou romeo.

Nizozemský pilot se snažil pokračovat, ale kvůli poškození nemohl svůj vůz pořádně ovládat a v zatáčce Raidillon narazil do zdi.

Až po vás. Jezdci podle Albona bojovali o zisk DRS

Až po vás. Jezdci podle Albona bojovali o zisk DRS

„Měl jsem špatný start. Nevím proč, ale podíváme se na to,“ řekl Verstappen, pro kterého tak skončila série 21 závodů, ve kterých skončil nejhůře pátý.

„Brzdil jsem možná trochu později, než ty další dva vozy přede mnou, ale podle mě to šlo dobře. Myslím, že Kimi mě tam zkrátka nečekal, zvolil tedy běžnou stopu a dotkli jsme se. Zlomila se tyč řízení, proto jsem jel v Eau Rouge rovně,“ popsal důvod svého odstoupení.

Video nehody na webu F1  

Video nehody na webu F1  

Räikönnen se trápil

Kontakt v první zatáčce poznamenal také Räikkönenův závod. Fin byl několikrát u mechaniků, a nakonec skončil na šestnácté pozici s jedním kolem ztráty.

„Měli jsme slušný start a byl jsem na vnitřku. Pak jsem musel hodně zpomalit, protože i Mercedes zpomalil. Myslel jsem, že jsem v pohodě, pak jsem ale najednou byl na dvou kolech a bylo to. Nevím, co se stalo, nic jsem neviděl,“ popsal Räikkönen svůj pohled na incident.

„Je to škoda. Měli jsme hodně poškození, pokusili jsme se odjet závod a doufali, že se stanou nějaké zvláštní věci. Podlaha je poškozena a ztratili jsme spoustu bodů.“

Foto: Getty Images / Dean Mouhtaropoulos

Další článek: Mercedes podle Hamiltona nutně potřebuje zlepšit svou rychlost na rovinkách

11:25 | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.
18. září | Podle Wurze by se mělo znovu promyslet, co bude, ve které zatáčce. Asfaltové únikové zóny jsou podle něj dobré při brzdění z vysoké rychlosti, ale v 80 % je lepší štěrk apod. Řekl to pro Autosport.
18. září | Podle Binotta přiveze Ferrari do Singapuru několik menších dílů.
17. září | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10