Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

„To, co odlišuje Alonsa od ostatních, je jeho životně důležitá potřeba být konkurenceschopný,“ řekl Boullier pro F1i.

„Jediná věc, na které mu záleží, je, aby vyhrál. Můžete s ním závodit na jeho motokárové dráze, zahrát si proti němu tenis, vždy do toho dá 200 %, aby se dostal na vrchol. V případě víkendu Grand Prix je to stejné.“

„Nedělá téměř žádné chyby a z vozu dostane mimořádný výkon už v prvním kole, ve kterém je za volantem, což je něco, co jsem neviděl u žádného jiného jezdce.“

„Alonso má pověst problematického člověka, i když tomu tam ve skutečnosti není. Jakmile pochopíte jeho hlad po výkonu, je docela snadné se vypořádat s tímto jeho rysem.“ 

Räikkönen má podobný styl jako Button

„Kimi je poměrně specifický případ. Jeho jezdecký styl je podobný Jensonovu, protože je velmi šetrný k pneumatikám. Je velmi klidný, téměř flegmatický. Brzdí dříve a jemně a zatáčkami projíždí ve vyšší rychlosti, což severští jezdci obvykle nedělají.“

„Kimiho největší výhodou je jeho myšlení v závodě. Závod čte, jako kdyby měl v hlavě GPS. Vzpomínám si na Grand Prix Maďarska v roce 2012. Odstartoval z pátého místa a byl poměrně pomalý, na Hamiltona, který závod vedl, ztrácel už 9 sekund. Zeptal jsem se ho, proč ztratil tempo, že může jet rychleji. Odpovědi jsem se nedočkal – znáte ho ‘nechte mě na pokoji’ a tak dále.“ 

„Najednou začal zajíždět kola, která byla o 1,5 sekundy rychlejší a ztráta na Hamiltona byla hned jen asi 2 sekundy. Nechápali jsme, co se děje. Teprve až zastavil v boxech, jsme pochopili jeho strategii. Dostal se před Romaina.“

„Kimiho plán fungoval dokonale a do cíle dojel na druhém místě. Celá strategie se zrodila v jeho hlavě. Díval se na data, rozestupy a obrazovky. Nikdy jsem nic takového neviděl.“

Grosjean a brzdy

„Romain cítí své auto prostřednictvím brzd. Je velmi důležité, aby mohl brzdit pozdě a velmi tvrdě. Mohl by být jezdcem F1, který brzdí jako poslední.“ 

„Pokud důvěřuje svému vozu a brzdám, může brzdit co nejpozději, tak je velmi, velmi rychlý. Když se necítí na brzdách dobře, je situace komplikovanější.“

Vandoorne ztrácí na Alonsa desetinu sekundy

„Spousta lidí zapomíná na to, že je potřeba určitého času, aby se mladý jezdec přizpůsobil požadavkům F1 a to zejména pokud jde o brzdění,“ říká Boullier na adresu Vandoorna.

„Vettelovi to trvalo u Toro Rosso šest měsíců. Stejně tak tomu bylo u Verstappena, Ricciarda a dalších, kteří prošli tímto procesem učení, než byli připravení pro Red Bull.“

„Pro Stoffela je těžké, že závodí s jedním nejslavnějších týmů na roštu a vedle jednoho z nejlepších jezdců. Když ale vůz funguje, je jen desetinu za ním.“

Foto: Getty Images / Drew Gibson

Doporučujeme

Články odjinud