Räikkönen má radši tradiční okruhy

Kimi Räikkönen přiznal, že má slabost pro tradiční klasické okruhy a velké ceny. Moderní tratě mu připadají všechny stejné.
Räikkönen má radši tradiční okruhy

Fin se ve formuli 1 poprvé objevil v sezóně 2001, jako jeden z mála jezdců současného jezdeckého pole tak zažil premiérové závody v Asii a na Blízkém východě.

Tím, jak se F1 přesouvala do destinací jako Bahrajn, Čína, Turecko, Singapur, Abú Zabí, Indie či Jižní Korea, musely z kalendáře ustoupit klasické evropské okruhy jako Imola nebo francouzské Magny-Cours.

Za všemi novými okruhy F1 přitom stojí německý návrhář Hermann Tilke. I proto, že moderní okruhy navrhuje jen jeden člověk, přijdou mistrovi světa z roku 2007 všechny tratě téměř totožné.

„Všechny nové tratě jsou si velmi podobné, jelikož je navrhuje pořád ten stejný člověk,“ řekl Räikkönen. „Neříkám, že jsou špatné, jsou ale více méně stejné. Mám radši ty starší, tradiční okruhy.“

Tilke: Za nudnější závody mohou pravidla, ne okruhy

Tilke: Za nudnější závody mohou pravidla, ne okruhy

„Vám se možná nelíbilo Magny-Cours, já ho mám rád, není tam moc lidí, klid, pohoda. Bylo to jedno z nejlepších míst, kam se jezdilo! Mám rád starší (tratě), jsou hezčí a takové normálnější... Dávám jim přednost, jelikož i pro lidi je snazší se tam dostat.“

„My půjdeme tam, kde se bude závodit. Samotný program víkendu se tím nezmění. Jsou tu stejní lidé, také časový harmonogram je více méně stejný.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další články k tématu:

F1 si musí udržet tradiční okruhy, shodují se jezdci

F1 si musí udržet tradiční okruhy, shodují se jezdci

Ricciardo: Z nových okruhů je nejlepší Austin

Ricciardo: Z nových okruhů je nejlepší Austin

Další článek: Jak si vedli talentovaní mladíci v této sezóně?

16:40 | Robert Kubica bude jezdit v prvním tréninku s vozem Alfa Romeo.
27. července | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00