Räikkönen má podezření, že poslední pitstop byl zbytečný

Mít o zastávku v boxech méně, zřejmě by byl dnešním vítězem on. Dobrou formu Lotusu potvrdil i pěkně jedoucí Grosjean. AKTUALIZOVÁNO
Räikkönen má podezření, že poslední pitstop byl zbytečný

Kimi Räikkönen s Romainem Grosjeanem a Sebastianem Vettelem byli ve druhé polovině závodu hlavními kandidáty na vítězství. Zatímco Grosjean s Vettelem zajeli dvacet kol před koncem pro novou sadu středně tvrdých pneu, Räikkönen setrval na trati. Už to skoro vypadalo, že to Iceman riskne a pokusí se do cíle dojet s menším počtem zastávek. Nakonec však Lotus vsadil na jistotu a v padesátém kole Räikkönena povolal pro sadu měkkých pneu.

Räikkönen si také výjimečně dovolil zaspekulovat a přiznal, že kdyby byl závod delší, možná by se radoval právě on:

"Mohl jsem na trati zůstat déle a museli jsme se rozhodnout, jestli tak nezkusíme dojet až do cíle. Měli jsme ale potíže s rádiem. Já tým slyšel bez problémů, oni mě ale slyšeli jen ve dvou zatáčkách. Fakt by mě zajímalo, jak by to vypadalo, kdybychom už nestavěli, protože gumy se zdály být v pořádku.

Těžko říct, co by se stalo v dalších dvou kolech. Měli jsme dobrou rychlost. Tak jako tak bychom asi svedli velkou bitvu a pravděpodobně bych ho předjel. 

Vyzkoušeli jsme všechno a nedokázali jsme vyhrát. Řekl bych ale, že tým má za sebou dobrý závod. Budeme se dál snažit," řekl Räikkönen.

Romain Grosjean má za sebou nadmíru vydařený závod, ve kterém byl regulérně v boji o vítězství. Nakonec se ale musel sklonit před lepší strategií Räikkönena a respektovat výsostnou pozici finského jezdce u Lotusu. Grosjean sám se ale porážkou nechce nechat zdeptat.

"První stint byl parádní, na signalizaci jsem viděl P1 a vůz se na měkkých pneumatikách choval mnohem lépe, než jsme sami čekali. Po prvních zastávkách v boxech jsme byli před ostatními. 

Jako tým jsme museli vyřešit, jak se závodem naložíme, a rozhodli jsme se pro dvě odlišné strategie. Zdá se, že ta Kimiho vyšla lépe. Je ale fajn pocit být zpátky na stupních vítězů. Vrátilo se léto, které by nám mělo pomoci konzistentně bojovat vpředu. Je také pěkné, že se nám podařilo dát do kupy vůz i pneu," řekl Grosjean.

Další článek: Nejrychlejší kolo zajel Alonso, nejrychlejší zastávky měl Vettel

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)