Räikkönen: Lotus má auto na boje o stupně vítězů

Navzdory zisku pouhých šesti bodů odjíždí Lotus z Austrálie v optimistické náladě, protože monopost E20 potvrdil dojmy z testů a byl velmi rychlý.
Räikkönen: Lotus má auto na boje o stupně vítězů

Gratulace Kimi, díky svému výkonu jste asi jedním z hrdinů dne.
Kimi Räikkönen: "(Smích) Tak to nevím, ale dnes (v neděli) to šlo celkem dobře. Včera jsme udělali pár chyb, kvůli kterým jsme ztratili, takže to mohlo být lepší. Vyjel safety car, který nám podle mě taky trochu ublížil. Dobře jsem odstartoval, ale pak se přede mnou v první zatáčce stala nehoda, takže jsme ztratili pár míst, jelikož jsem musel téměř zastavit a vyjet na trávu, abych se jí vyhnul. Kvůli tomu byl závod znovu těžší, protože jsme měli rychlost, ale museli se probíjet provozem."

"Když dáte dohromady všechny tyto věci, tak je zřejmé, že jsme mohli dokončit na mnohem lepší pozici. Celkově tento víkend tedy zdaleka nebyl ideální. Dobré je, že se auto chovalo dobře. A posun zezadu na 7. místo není špatný výsledek. Alespoň to znamená, že jsme získali pár bodů a hodně se zlepšili ve srovnání se sobotou."

Jaký to byl pocit vrátit se po dvou letech do formule 1? Bylo pro vás snadné se sžít s novým vozem, pneumatikami a DRS?

KR: "Abych byl upřímný, nepocítil jsem žádný rozdíl ve srovnání s dobou, kdy jsem závodil naposledy. Pravidla se změnila, ale samotné závody jsou velmi podobné. Používání DRS je snadnější v závodě než v trénincích nebo kvalifikaci, protože ho můžete aktivovat jen na některých místech, zatímco v ostatních jízdách se jezdci snaží posouvat hranice a aktivují ho co nejdříve, což může vést k chybám, pokud jste moc agresivní."

"Auta se podle mě moc nezměnila. Samozřejmě jsou jiná, než když jsem závodil v roce 2009, ale každý tým musí každý rok stavět nové auto, takže stejně začínáte od začátku každou sezónu. Pneumatiky se zatím zdají být v pohodě, takže celkově to jde poměrně hladce."

Vysílačkou jste se týmu ptal na modré vlajky, co se dělo?

KR: "Nic moc, jen jsem si dělal starost, co se děje, že mi pořád ukazují modré vlajky. Věděl jsem, že na vedoucího jezdce ztrácím, ale zdaleka ne celé kolo! Předpokládal jsem, že je to pro vozy za mnou, které jsem právě předjel, ale zdálo se, že to trvá docela dlouho, takže jsem se snažil zjistit, proč na mě pořád mávají (modrými vlajkami)!"

Vzhledem k vašemu dnešnímu výkonu a výsledku Romaina (Grosjeana) v kvalifikaci, jaký má podle vás E20 potenciál?
KR: "Jak jsem říkal v testech a také včera, auto se chová velmi dobře. Dnes jsem byl většinu času zaseknutý v provozu, takže se to moc neprojevilo. Kdo ví, jak by to dopadlo, kdybychom měli lepší startovní pozici, ale auto je hodně rychlé. Jen se musíme vyhýbat situacím, jako je ta, do které jsme dostali po včerejší kvalifikaci."

Teď, když je první závod minulostí, na co myslíte před odjezdem do Malajsie?

KR: "Jsem rád, že máme první závod za sebou. V Malajsii se určitě budeme snažit podat lepší výkon. Nevíme, jak se tam bude auto chovat, ale doposud bylo dobré všude, takže se to snad nezmění. Bude tam hodně horko a vlhko, což je náročné, ale máme dobré auto. Pokud neuděláme stejnou chybu v kvalifikaci, myslím, že máme šanci bojovat o pódia. Uvidíme."

Další článek: Vyvíjet nové šasi nemusíme, říká Ferrari

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00