Räikkönen lituje špatného startu, Grosjean po prvním kole už v body nevěřil

Lotus byl před začátkem tohoto závodního víkendu považován za jednoho z hlavních favoritů na vítězství. Nakonec se jeho jezdci museli smířit pouze s bodovanými pozicemi, konkrétně pak s pátým a šestým místem.
Räikkönen lituje špatného startu, Grosjean po prvním kole už v body nevěřil

Lepší z obou jezdců v černozlatých vozech byl v cíli nedělního klání Kimi Räikkönen. Ten si myslí, že nebýt nepovedeného startu mohl na Silverstonu bojovat dokonce o nejvyšší příčky.

"Několik prvních zatáček bylo celkem dobrých, musel jsem se ale vyhýbat vozům přede mnou a přejel jsem přes obrubník na vnitřku zatáčky. Pak jsem ztratil (jedno) místo a byl jsem donucen k tomu, abych jel zeširoka. Kdybych zůstal na startu před Markem, docela by mě zajímalo, kde by skončil. Pak mě ale také předjel Lewis," říká Fin.

"Náš vůz byl silný, zejména na tvrdších pneumatikách. Kdybych měl lepší start, mohl jsem skončit daleko lépe," je přesvědčen Räikkönen.  

Závod Romaina Grosjeana významně ovlivnila kolize z prvního kola, do které se dostal společně s Paulem di Restou. Ta stála Francouze drahocenný čas, neboť si po ní musel zajet k mechanikům pro nové přední křídlo.

"V zatáčkách tři a čtyři byl trochu zmatek. Byl jsem na vnějšku zatáčky tři, (vůz) Force Indie přijel z vnitřku a svým zadním kolem se dotkl mého předního křídla," popisuje Grosjean.

"Byla to škoda, ale v takovéto situaci nemůžete opravdu nic dělat. Myslím si, že nejlepší je kvalifikovat se na pole position nebo na druhém místě a pak je to v prvních zatáčkách jednodušší."

Po nepovedeném prvním kole se pilot Lotusu vrátil na trať jako dvaadvacátý a po závodě přiznal, že v té době již nedoufal, že by mohl dojet na bodovaných pozicích. Nakonec se mu to povedlo, svoji zásluhu na tom má i dobře naplánovaná, byť velmi riskantní strategie.

"Výsledek jako takový není fantastický, ale s tím, jak se závod vyvíjel, z dvaadvacátého místa na šesté, je to dobré. Dojet na bodech poté, co jsem musel vyměnit nos, je docela neuvěřitelné. Tým ale odvedl skvělou práci," pochvaluje si pilot Lotusu.

"Strategie s pouze jedním pitstopem uprostřed byla docela riskantní, ale fungovala dobře. S Jensonem Buttonem, Lewisem Hamiltonem a Nikem Rosbergem to byly na trati dobré bitvy. Bylo to velmi zábavné," uzavírá Grosjean.

Další článek: Jezdci McLarenu se fanouškům omluvili, že nebyli dost rychlí

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10