Ferrari se podle slov svých představitelů pomalu vrací.
Ferrari v Monaku zaznamenalo nejlepší letošní kvalifikační výsledek. Kimiho Räikkönena porazil jen Jenson Button a Felipe Massa skončil pátý. Podle šéfa týmu Stefana Domenicaliho je to důkaz, že Ferrari pracuje dobře.
"Samozřejmě je škoda, že Kimimu o chlup utekla pole position a Felipe neměl ve třetí části ani jednou volnou trať, takže si nemohl vyjet lepší pozici na roštu," vysvětloval Ital, který byl jinak spokojen s pokrokem, jaký tým v posledních týdnech udělal. "Pořád ještě máme co zlepšovat, ale jdeme správným směrem."
"Druhé místo je pěkný výsledek, ale jsem zklamán, že jsem ztratil pole position jen o několik setin. Tady je velký rozdíl startovat z první, nebo z druhé pozice, " přiznal Räikkönen, který si rovněž pochvaloval zlepšení auta. "Postupně se zvyšovala přilnavost. V první části jsem měl nějaké potíže, ale pak se vše zlepšilo. Na konci jsem mohl zajet ještě jedno kolo, ale byl jsem moc dlouhý v první zatáčce. Nevím, jestli bych mohl zajet lepší čas."
Fin ví, že zítřejší závod bude obtížný a klíčový bude start. Na krátké rovince by mu měl pomoci systém na obnovu kinetické energie (KERS), i když na tomto okruhu nebude takovou výhodou jako jinde. "Je dobré být zpátky v boji o nejlepší pozice. Pokusím se ze sebe vydat maximum a vyhrát, protože to je jediné, na čem záleží," řekl odhodlaně Räikkönen.
Massu dnešní kvalifikace utvrdila v tom, že Ferrari je opět schopné bojovat o nejlepší pozice. "Měli jsme šanci dostat se mezi nejlepší tři, ale nedokázal jsem nikdy zajet čisté kolo. Částečně díky provozu, částečně díky drobnému uklouznutí. To se v Monaku může stát snadno, ale páté místo je pro začátek závodu pořád dobré," pochvaloval si Brazilec, který si na zítřek věří. "Postupně se vracíme tam, kde jsme se byli zvyklí pohybovat."
Loňský vicemistr se musel vyrovnat také s menší nehodou na začátku kvalifikace. "Měl jsem nové brzdy a tvrdší pneumatiky, které se mi nedařilo zahřát. Jakmile jsem se dotkl brzd, zablokovala se mi kola a skončil jsem ve svodidlech," vysvětlil.
Hlavní inženýr Chris Dyer oba piloty pochválil za jejich umístění. Podle jeho slov sice Massova nehoda kvalifikaci zkomplikovala, ale po havárii Lewise Hamiltona a vyvěšení červených vlajek tým získal dostatečný čas na opravu. "Pro zítřejší závod jsme v dobré pozici, která by nám mohla pomoci dovést obě auta do cíle na pódium."