Räikkönen jezdil nahoře. Došly mu ale pneumatiky a z Monzy opět odjel s prázdnou

Kimi Räikkönen byl na druhém startu pod stupni vítězů. Bylo sice jasné, že se na dané pozici neudrží, ale konečný výsledek byl nakonec ještě horší.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Räikkönen jezdil nahoře. Došly mu ale pneumatiky a z Monzy opět odjel s prázdnou | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Kimi Räikkönen se po druhém startu závodu propadal pořadím. Nakonec dojel 13. se ztrátou asi 13 sekund na desátého Péreze a je tak stále bez bodu.

„Výsledek byl nakonec velkým zklamáním, ale nemohl jsem dělat nic jiného,“ řekl Fin.

Räikkönenovi během červené vlajky došly „rozumně použitelné“ pneumatiky. Před závodem měl k dispozici jednu sadu nových tvrdých, jednu sadu nových středních a jednu sadu nových měkkých. Na start závodu nasadil střední a poté přezul na tvrdou. Během přerušení závodu mu tým musel nazout měkké, což nebyla ideální volba.

„Během červených vlajek jsme měli jen měkké pneumatiky, což nás fakticky dostalo do velmi obtížné pozice. Měkké pneumatiky byly dobré pro boj a obranu v prvních kolech po restartu, ale když uvadly, zůstali jsme vydání na pospas. Až do červené vlajky jsme byli v dobré pozici. Z auta jsem měl dobrý pocit a věci se pro nás otočily docela pozitivně, ale poté jsme opravdu nemohli bojovat.“

„Byl to velmi bizarní závod, který nám dal celé spektrum emocí,“ řekl Frédéric Vasseur. „Začali jsme dobře a naše závodní tempo bylo v prvním stintu dobré. Safety car s tím pořádně zamíchal a ocitli jsme se v přední části pole, ale bohužel jsme dostali penalizaci (u Giovinazziho, pozn. redakce).“

Uzavření vjezdu do boxové uličky. Jak to vlastně funguje a co Hamilton přehlédl?

Uzavření vjezdu do boxové uličky. Jak to vlastně funguje a co Hamilton přehlédl?

„Pod červenou vlajkou jsme si museli vybrat mezi použitými tvrdými pneumatikami, které jsme měli, nebo novými měkkými, protože jsme už neměli žádné střední. Nasadili jsme měkké, které nám pomohly při restartu, kdy se Kimi dostal až na druhou pozici, ale bohužel výhoda pneumatik našich soupeřů z dlouhodobého hlediska znamenala, že jsme s postupujícím závodem ztratili půdu pod nohama.“

Další článek: Uzavření vjezdu do boxové uličky. Jak to vlastně funguje a co Hamilton přehlédl?

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)