Räikkönen byl po kvalifikaci vyšetřován komisaři, penalizaci však unikl

I nadále tak platí, že finský pilot odstartuje do zítřejšího závodu ze třetího místa, jeho týmový kolega Romain Grosjean pak z místa osmého.
Räikkönen byl po kvalifikaci vyšetřován komisaři, penalizaci však unikl

Před začátkem závodního víkendu ve Spa byl podle mnohých expertů hlavním favoritem na vítězství tým Lotus. Ten ale svoji formu zatím nepotvrdil. Na startu nedělního klání obsadí jeho piloti třetí, respektive osmé místo. Oba dva se shodují v tom, že dnešní kvalifikace rozhodně nepatřila k jejich nejpovednějším.

"Nebyla to zrovna ta nejjednodušší kvalifikace. Vůz je dobrý, ale nevypadá to, že bychom měli takovou rychlost, jako mají ostatní, a rozhodně jsme dnes nebyli dostatečně rychlí na to, abychom získali pole position. Závod ale bude o něčem jiném. Na startovním roštu stojíme před těmi, kteří jsou před námi v šampionátu, takže se pokusíme získat více bodů než oni," říká Kimi Räikkönen.

Finskému pilotovi bezprostředně po kvalifikaci hrozilo, že bude penalizován, neboť se ukázalo, že si během její závěrečné části několikrát zkrátil trať v zatáčce Eau Rouge. Sportovní komisaři ale nakonec dospěli k názoru, že tím Räikkönen žádnou výhodu nezískal, a tak Fin vyvázl bez trestu.

"Ačkoliv vůz číslo 9 opustil trať v zatáčkách 3 a 4 (nejen v tom nejrychlejším, ale také jiném kole v Q3), detailní prozkoumání telemetrie a sektorových časů jasně ukazuje, že tím nebyla získána žádná výhoda, protože rychlost na výjezdu byla pomalejší než v kolech, v nichž vůz trať neopustil," píše se v oficiálním prohlášení sportovních komisařů.

Romain Grosjean zaostal za svým týmovým kolegou o více než tři desetiny, a tak se musí spokojit s konečným osmým místem. "Tohle nebyla moje nejlepší kvalifikace, trochu jsem s tím zápasil. V Q1 jsem se dostal do provozu a ve voze jsem se necítil tak pohodlně, jak bych chtěl," vysvětluje Grosjean.

"Sami můžete vidět, jak to bylo vpředu vyrovnané. Já jsem trpěl tím, že ne všechno bylo takové, jak bych si přál, zejména pak na měkčí směsi pneumatik."

Lotus původně zvažoval, že během zítřejšího závodu poprvé použije na svém voze dvojité DRS, nakonec z toho ale sešlo, neboť jej tým nemohl během pátečních tréninků řádně otestovat. Podle Grosjeana to ale bylo dobré rozhodnutí: "Pokud bychom ho použili včera na přechodných pneumatikách, pak bychom s ním možná mohli na jednom z našich vozů také závodit. Ale dnes bylo nejlepší volbou jezdit bez něho."

Další článek: HRT je nadšeno z nových vylepšení

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)