Räikkönen a Kobajaši pokřtili letošní vozy prvními koly

Räikkönen a Kobajaši pokřtili letošní vozy prvními koly

Testy v Jerezu začínají až v úterý, ale monoposty Lotus E20 a Sauber C31 vyjely na španělskou trať už dnes ke krátkým ověřovacím jízdám.

Lotus si v Jerezu odbyl druhou prezentaci týmu a vozu před médii, zatímco Sauber se v letošním složení představil poprvé. Tyto dvě stáje pak vyslaly své letošní vozy na trať, důvěru dostali Kimi Räikkönen a Kamuj Kobajaši.

Samozřejmě se nejednalo o test v běžném slova smyslu, ale jen o krátké kontrolní jízdy, tak zvané shakedowny, které týmy absolvovaly pod záštitou filmového dne, na který mají podle pravidel nárok za účelem pořízení propagačních materiálů. Musely ale nasadit předváděcí pneumatiky.

Lotus zvolil Fina, protože je neformální jedničkou týmu díky svým zkušenostem. "Přináší odhodlání vítězit a ví, co chce," řekl o Räikkönenovi šéf týmu Eric Boullier. "Je to pravý závodník a dobře zapadá do týmu, který je tvořen pravými závodníky. Když je ve voze, přesně ví, co chce, a to týmu usnadňuje život. Pro tým to znamená větší zodpovědnost a ambice, ale způsob práce s mistrem světa se liší. Chce znovu vítězit a my s ním tuto ambici sdílíme."

Räikkönen se dnes nesvezl ve voze týmu Lotus poprvé, v lednu testoval dva dny s dva roky starým vozem ve Valencii. Tehdy si udělal lepší představu o tom, co ho letos čeká. "Největším rozdílem od mého odchodu (2009) jsou asi pneumatiky, říká se to," uvedl. "Ale od testu před dvěma týdny z nich mám menší obavy než dřív. Takže uvidíme, až přijde první závod."

Fin se již tradičně nevyhnul otázkám o své motivaci. Popřel, že by ji měl málo teď a že mu scházela v roce 2009. "Byl to jen váš názor, býval bych odešel dřív, kdyby mě to nebavilo. Vždy jsem říkal, že miluju závodění a vždy jsem velmi rád závodil. Všichni jste hodně psali o mé motivaci, ale já jsem s ní nikdy neměl problém," uzavřel.

Räikkönen se v závěru dne podělil o své dojmy z nového vozu, se kterým kvůli pravidlům pro filmové dny jezdil jen na první dva rychlostní stupně. "Je skvělé vidět E20 na okruhu a ještě lepší je sedět za jeho volantem. Vždy je frustrující být v novém voze a nesmět jet naplno, ale naštěstí tu příležitost budu mít v příštích dvou dnech. Mé úvodní dojmy jsou dobré, ve voze se cítím pohodlně a na jedničku a dvojku se chová skvěle. Uvidíme, co dokáže zítra."

Kamuj Kobajaši také promluvil poté, co vystoupil z nového vozu C31. "Těžko mluvit detailně o voze, protože to bylo na předváděcích pneumatikách a zítra to bude úplně jiné, ale auto funguje dobře," komentoval.

K chování vozu bez foukaného difuzoru dodal: "Nic se nezměnilo. Těžko říct, co bylo jinak, ale vypadalo to hodně podobně. Ale dnes jsem nejezdil naplno, takže nevím."

Doporučujeme

Články odjinud