Raffaele Marciello se vzdal šancí na formuli 1

Ital otevřeně přiznal, že na vstup do formule 1 nemá peníze.
Raffaele Marciello se vzdal šancí na formuli 1

Po zisku titulu v Evropském šampionátu formule 3 v roce 2013 zamířil Marciello do GP2, kde ve své první sezóně získal jedno vítězství.

O rok později sice nevyhrál ani jeden závod, v celkovém pořadí si však o místo polepšil, když v roce 2014 byl osmý a o rok později sedmý. Na konci roku pak odešel z výchovného programu Ferrari.

Poté, co letos strávil Ital v GP2 již třetí sezónu a obsadil v ní konečné čtvrté místo, Marciello připouští, že jeho šance na formuli 1 jsou nyní nulové.

„Nula. Potřebujete 10-15 milionů. Já nemám peníze, takže žádná formule 1. Vždy potřebujete finance,“ řekl Marciello pro Motorsport.com o svých šancích na sedačku ve formuli 1.

„Musíte být realisté a nesnít o blbostech. Na formuli 1 potřebujete peníze, když peníze nemáte, nemáte ani formuli 1. Je důležité, abyste nepřišli o nějakou (další) příležitost jen kvůli tomu, že budete až příliš přemýšlet nad něčím nemožným.“

„Myslím, že jsem (v kariéře) odvedl dobrou práci. Vyhrál jsem formuli 3. Spousta jezdců, které jsem ve formuli 3 porazil, je teď ve formuli 1. Když tam jsou oni, myslím, že i já si zasloužím být ve formuli 1. Já budu mít ale v porovnání s nimi jinou kariéru a jsem si jistý, že i pro mě to bude skvělé,“ říká 21letý Ital.

Za nedostatkem Italů ve F1 je neochota je podporovat

Posledním italským závodníkem, který jezdil ve formuli 1, byl v roce 2011 Jarno Trulli. Marciello za tím vidí neochotu italských společností podpořit jezdce.

„Dostává se nám pomoci od naší federace, možná ale ne takové jako u ostatních federací. Italské společnosti nám nepomáhají tolik jako další, jako například Banco de Brasil Felipemu (Nasrovi).“

„Možná by nám měly více pomáhat velké společnosti... my totiž nepotřebujeme peníze pořád. Možná potřebujeme peníze na jeden rok, bude se nám dařit a oni uvidí, že nemusíme za závodní sedačku platit.“

„Ale 10 milionů za jednu sezónu je hloupost. Když mám 10 milionů, nebudu z nich platit formuli 1, nechám si je pro sebe a na zbytek života půjdu na dovolenou. Na tomto systému není něco v pořádku, a je to škoda.“

Arrivabene mě neměl rád, komentuje svůj odchod z Ferrari Marciello

Arrivabene mě neměl rád, komentuje svůj odchod z Ferrari Marciello

Marciello proto nyní zvažuje, o kterou závodní sérii by měl zájem. Pokračovat dále v GP2 podle něj nemá smysl.

„Jsem si téměř jistý, že už nebudu v GP2, protože je docela hloupost strávit další rok v GP2,“ řekl. „Kdybych příští rok vyhrál, pořád budu potřebovat 10 milionů na formuli 1.“

„Snažím se sledovat, zda jsou tu pro mě nějaké možnosti v závodech GT vozů. Uvidíme. Doufám, že do Vánoc budu vědět, co můžu příští rok dělat, abych se na to mohl zaměřovat a začít (pracovat). Na 90 procent jsme si jisti tím, co budeme dělat.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (6) Další článek: Massa chce v roce 2017 absolvovat kompletní závodní sezónu
20:45 | Ferrari věnovalo zisk pole position Marchionnemu..
11:20 | Možnost deště: FP3: 40 %, Kvalifikace: 60 %
9:59 | McLaren porušil večerku. Pracoval na voze i v období mezi 1:00 a 9:00, kdy je to zakázané. Týmy ale mají dvě výjimky za rok. Tohle byla pro McLaren letos první.
20. července | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink Leclerc (1:34.577, mokro)
Kvalifikace Vettel (1:11.212)
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10