Lando Norris si od McLarenu pro sezonu 2023 přeje především vůz, který se bude celkově lépe řídit.
Piloti formule 1 se chystají na druhou sezonu od zavedení nových technických pravidel, která výrazně proměnila designové koncepce vozů. Jezdci si na prahu loňského roku začali zvykat na monoposty využívající „ground effect“. Podle Norrise si v prvotních fázích na tuto změnu lépe zvykl dnes už jeho bývalý týmový parťák Daniel Ricciardo.
Sám Norris musel podle vlastních slov celkem výrazně změnit svůj jezdecký styl tak, aby se adaptoval na loňský McLaren MCL36. Loňské problémy s chlazením brzd při testech v Bahrajnu však Norrise připravily o velké množství času na trati.
Nakonec pak prý Norrisovi trvalo třetinu sezony 2022 plně si zvyknout na loňský vůz. I proto mladý britský závodník tlačil na svůj tým, aby byl monopost MCL60 pro rok 2023 ovladatelnější a vyvážěnější v zatáčkách.
„Rozhodně jsem při vývoji letošního auta hodně tlačil na to, abychom se za každou cenu nesnažili postavit ten nejlepší, nejrychlejší vůz,“ citoval z Norrisova vyjádření při oficiálním představení nového McLarenu Autosport.
„Věřím, že bychom se měli věnovat především řešení základnějších věcí. Těm, se kterými jsme u McLarenu měli potíže v posledních třech, čtyřech letech.“
„To je něco, co jsem opravdu zdůrazňoval, abychom vychytali ty maličkosti, které stále dokola řešíme s každým dalším vozem.“
„Ať už to byly monoposty pocházející z období před rokem 2022, nebo ty nové, pořád se tu dokola objevuje pár maličkostí, kterým neumíme zcela porozumět.“
„Osobně chci, abychom těmto věcem přišli na kloub a odemkli náš plný potenciál, tedy aby náš vůz nebyl čistě zaměřen jen na rychlost, ale aby se i celkově lépe řídil a byl vyváženější,“ přeje si třiadvacetiletý Norris.
Svým přáním směrem k novému vozu se Brit v myšlenkách vrací především do minulé sezony, během které s chováním své oranžové formule rozhodně spokojen nebyl.
„Měl jsem problémy vlastně se vším,“ svěřil se Autosportu jezdec, který se už šestkrát postavil na stupně vítězů.
„Třeba styl, jakým jsem musel najíždět do zatáček, byl vlastně pravým opakem toho, jak bych chtěl auto řídit. Opravdu hodně jsem se musel přizpůsobovat a celkově měnit svůj jízdní styl.“
„A bylo nemožné držet se na limitu v každém kole každé kvalifikace i každého závodu.“
Jak moc bude Landu Norrisovi vyhovovat McLaren MCL60, to napoví už příští týden předsezonní testy v Bahrajnu.