Racing Point už ví, proč se Strollovi po zastávce v boxech nedařilo

Racing Point už ví, proč se Strollovi po zastávce v boxech nedařilo

Lance Stroll si po startu z prvního místa udržel vedení v závodě. Zlom přišel po přezutí na druhou sadu pneumatik do přechodných podmínek.

Lance Stroll se po přezutí na druhou sadu pneumatik do přechodných podmínek začal propadat v pořadí a v cíli závodu byl na devátém místě.

Na osychající trať, na které by se růžovým vozům nedařilo, to svést úplně nemůžeme, protože Pérez dojel na druhém místě – i když s velkou ztrátou na Hamiltona.

Podle Racing Pointu měl Stroll poškozené přední křídlo. Tým to objevil při prohlídce vozu po závodě. 

„Bylo objeveno poškození spodní strany předního křídla, což významně přispělo k vážným problémům s drolením, které Lance zažil při svém druhém a třetím stintu na pneumatikách do přechodných podmínek,“ uvedl tým.

Em3V9kkWEAcUKAD.jpg

„Lance hlásil od 17. kola závodu špatný výkon pneumatik, výraznou nedotáčivost a drolení. Zastavení pro novou sadu pneumatik ve 36. kole problém nevyřešilo a drolení se ještě zhoršilo.“

„Jedna z lopatek (strakes, pozn. redakce) na spodní straně předního křídla se uvolnila a uvízla tak, že ucpání způsobilo výraznou ztrátu přítlaku vpředu. Výsledná ztráta přítlaku vpředu přispěla ke zvýšení úrovně drolení.“

F12019GP07CAN_lXMH.jpg
Tzv. strakes na spodní straně předního křídla (v tomto případě loňského vozu McLarenu). Foto: Activepictures / Jiří Křenek

„Data během závodu potvrdila, že došlo k významné ztrátě přítlaku vpředu, ale bez viditelného poškození horní strany předního křídla. V kombinaci s podmínkami nízké přilnavost bylo obtížné potvrdit, zda jsou data správná.“

„Poškození a ucpáni spodní strany předního křídla bylo zjištěno až po závodě, kdy se vůz vrátil do garáže.“

Doporučujeme

Články odjinud