Lance Stroll si po startu z prvního místa udržel vedení v závodě. Zlom přišel po přezutí na druhou sadu pneumatik do přechodných podmínek.
Lance Stroll se po přezutí na druhou sadu pneumatik do přechodných podmínek začal propadat v pořadí a v cíli závodu byl na devátém místě.
Na osychající trať, na které by se růžovým vozům nedařilo, to svést úplně nemůžeme, protože Pérez dojel na druhém místě – i když s velkou ztrátou na Hamiltona.
Podle Racing Pointu měl Stroll poškozené přední křídlo. Tým to objevil při prohlídce vozu po závodě.
„Bylo objeveno poškození spodní strany předního křídla, což významně přispělo k vážným problémům s drolením, které Lance zažil při svém druhém a třetím stintu na pneumatikách do přechodných podmínek,“ uvedl tým.

„Lance hlásil od 17. kola závodu špatný výkon pneumatik, výraznou nedotáčivost a drolení. Zastavení pro novou sadu pneumatik ve 36. kole problém nevyřešilo a drolení se ještě zhoršilo.“
„Jedna z lopatek (strakes, pozn. redakce) na spodní straně předního křídla se uvolnila a uvízla tak, že ucpání způsobilo výraznou ztrátu přítlaku vpředu. Výsledná ztráta přítlaku vpředu přispěla ke zvýšení úrovně drolení.“

Tzv. strakes na spodní straně předního křídla (v tomto případě loňského vozu McLarenu). Foto: Activepictures / Jiří Křenek
„Data během závodu potvrdila, že došlo k významné ztrátě přítlaku vpředu, ale bez viditelného poškození horní strany předního křídla. V kombinaci s podmínkami nízké přilnavost bylo obtížné potvrdit, zda jsou data správná.“
„Poškození a ucpáni spodní strany předního křídla bylo zjištěno až po závodě, kdy se vůz vrátil do garáže.“