Racing Point obhajuje zastávku Péreze během safety caru

Sergio Pérez zastávkou během výjezdu safety caru zřejmě přišel o stupně vítězů.
Racing Point obhajuje zastávku Péreze během safety caru

Sergio Pérez odstartoval do závodu z 11. místa na středních pneumatikách, o které se dokázal dobře postarat. Do boxů zajel ve 27. kole – později než řada soupeřů. V době, kdy vyjel na trať safety car, měl na svém voze tvrdé pneumatiky. Tým ho povolal do boxů ze třetího místa. Ricciardo či Leclerc zůstali, přestože měli také tvrdé pneumatiky a to už od 13., 14. kola.

Postup to nebyl úplně špatný. Daniil Kvjat také stavěl, nazul měkké pneumatiky a dokázal se dostat dopředu. Pérezovi se to však moc nepovedlo.

Klepněte pro větší obrázek
Strategie, foto: Pirelli

Technický ředitel Racing Pointu Andrew Green trvá na tom, že rozhodnutí povolat Sergia Péreze bylo v té době správné.

„Předjel balík jezdců tím, že jel na středních pneumatikách déle, řídil opravdu dobře, auto bylo opravdu silné, byli jsme velmi spokojeni s tím, kam směřuje,“ řekl Green, kterého cituje Autosport.

„Nejhorším možným scénářem byl safety car a bohužel k tomu došlo. Byli jsme na tvrdých pneumatikách, auto bylo nastaveno na dlouhé jízdy a byli jsme neuvěřitelně nervózní z nutnosti restartovat za safety carem na tvrdých pneumatikách. Myslím, že bychom se trápili.“

„Nejbezpečnější věc, kterou jsme udělali, a mysleli jsme si, že je to nejlogičtější věc, kterou je třeba udělat, bylo nasadit mu sadu měkkých pneumatik, abychom si s tím nemuseli dělat starosti. Mysleli jsme si, že by i ostatní mohli udělat to samé, ale hodně záleží na tom, jak byli nastavení pro závod.“

„A pak tu máme tu druhou věc s druhým incidentem (nehoda Russella, pozn. redakce) za safety carem. Ten jsme nemohli předpovídat.“

„Počet kol, které zbývaly k předjíždění, se opět výrazně snížil. Nehrálo nám to do karet. Při zpětném pohledu bychom udělali jiné rozhodnutí, ale v té době a s informacemi, které jsme měli, to bylo rozhodnutí, ke kterému jsme dospěli.“

Kvjatův restart

Další článek: Anatomie problému: Jak Bottas dovezl kus ferrari na druhém místě

19:40 | Tip: Pokud cestujete, nebo chytáte nějakou zahraniční televizi, může se hodit přehled kanálů, které ve světě vysílají F1: odkaz
20. června | Cunoda po nehodě a výměně převodovky odstartuje z boxové uličky.
20. června | Za chvíli závod F3. Mokro, pravděpodobnost deště 100 %.
19. června | Toto Wolff řekl, že jeho komentáře, že by Mercedes mohl o jezdecké sestavě rozhodnout až v zimě, byl vtip... vystřelil si z opakovaných dotazů novinářů.

GP Štýrska 2021

Pátek 25. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 26. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. června 2021
Závod 15.00