Racing Point obhajuje zastávku Péreze během safety caru

Sergio Pérez zastávkou během výjezdu safety caru zřejmě přišel o stupně vítězů.
Racing Point obhajuje zastávku Péreze během safety caru

Sergio Pérez odstartoval do závodu z 11. místa na středních pneumatikách, o které se dokázal dobře postarat. Do boxů zajel ve 27. kole – později než řada soupeřů. V době, kdy vyjel na trať safety car, měl na svém voze tvrdé pneumatiky. Tým ho povolal do boxů ze třetího místa. Ricciardo či Leclerc zůstali, přestože měli také tvrdé pneumatiky a to už od 13., 14. kola.

Postup to nebyl úplně špatný. Daniil Kvjat také stavěl, nazul měkké pneumatiky a dokázal se dostat dopředu. Pérezovi se to však moc nepovedlo.

Klepněte pro větší obrázek
Strategie, foto: Pirelli

Technický ředitel Racing Pointu Andrew Green trvá na tom, že rozhodnutí povolat Sergia Péreze bylo v té době správné.

„Předjel balík jezdců tím, že jel na středních pneumatikách déle, řídil opravdu dobře, auto bylo opravdu silné, byli jsme velmi spokojeni s tím, kam směřuje,“ řekl Green, kterého cituje Autosport.

„Nejhorším možným scénářem byl safety car a bohužel k tomu došlo. Byli jsme na tvrdých pneumatikách, auto bylo nastaveno na dlouhé jízdy a byli jsme neuvěřitelně nervózní z nutnosti restartovat za safety carem na tvrdých pneumatikách. Myslím, že bychom se trápili.“

„Nejbezpečnější věc, kterou jsme udělali, a mysleli jsme si, že je to nejlogičtější věc, kterou je třeba udělat, bylo nasadit mu sadu měkkých pneumatik, abychom si s tím nemuseli dělat starosti. Mysleli jsme si, že by i ostatní mohli udělat to samé, ale hodně záleží na tom, jak byli nastavení pro závod.“

„A pak tu máme tu druhou věc s druhým incidentem (nehoda Russella, pozn. redakce) za safety carem. Ten jsme nemohli předpovídat.“

„Počet kol, které zbývaly k předjíždění, se opět výrazně snížil. Nehrálo nám to do karet. Při zpětném pohledu bychom udělali jiné rozhodnutí, ale v té době a s informacemi, které jsme měli, to bylo rozhodnutí, ke kterému jsme dospěli.“

Kvjatův restart

Další článek: Anatomie problému: Jak Bottas dovezl kus ferrari na druhém místě

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10